Santiago Paredes, care a lucrat pentru producătorul american de aerostructuri Spirit AeroSystems din Kansas, cel mai mare furnizor al Boeing, a declarat pentru BBC că a găsit adesea până la 200 de defecte la piesele pregătite pentru expediere către Boeing.
Neregulile le-a constatat în timp ce lucra la firmă, între 2010 și 2022. Bărbatul susține că a fost criticat pentru că a încetinit producția atunci când a încercat să-și anunțe preocupările.
Spirit a respins vehement acuzațiile. „Ne apărăm cu fermitate împotriva acuzațiilor sale”, a spus un purtător de cuvânt al Spirit.
Paredes a spus că se obișnuise să găsească „oriunde între 50 și 100 sau 200” de defecte pe fuselaje – corpul principal al avionului – care urmau să fie expediate către Boeing.
„Am găsit multe elemente de fixare lipsă, multe piese îndoite, uneori chiar piese lipsă”, a spus Paredes.
Paredes spune că a fost presat să nu raporteze defectele
Paredes a mai declarat că unele dintre defectele pe care le-a identificat în timp ce era la Spirit au fost minore, dar altele au fost mai grave.
El a mai susținut că s-au făcut presiuni asupra sa pentru a fi mai puțin riguros.
„Întotdeauna au făcut tam-tam de ce l-am găsit, de ce mă uitam la el. Voiau doar ca produsul să fie expediat. Nu s-au concentrat pe consecințele transportului de fuselaje proaste. S-au concentrat doar pe îndeplinirea cotelor, a programului, a bugetului… Dacă cifrele arătau bine, starea pieselor nu mai conta cu adevărat”, a mai susținut Paredes.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_ca50676747c845d75621cdabd6101b94.jpg)
Doi denunțători Boeing au murit de la începutul anului
Companiile Spirit AeroSystems și Boeing au fost amândouă supuse unei examinări intense după ce panoul unei uși montate de Spirit s-a desprins pe o cursă Alaska Airlines, operată cu o aeronavă Boeing 737 MAX 9, la puțin timp după decolare, în ianuarie, provocând depresurizarea cabinei.
După acest incident, Boeing a fost dat în judecată de acţionari. Aceștia acuză compania că a încercat în mod deliberat să ascundă „controlul de calitate slab” de pe linia de asamblare, ceea ce a dus la inflaţia preţului acţiunilor.
Un auditor al calității, Josh Dean, ale cărui acuzații urmau să facă parte și din proces, a murit săptămâna trecută după ce a contractat o infecție bacteriană gravă. Dean este al doilea denunțător Boeing care a murit anul acesta, după ce John Barnett, 62 de ani, a fost găsit mort, cu o rană aparent „autoprovocată” prin împușcare, în martie.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_4f35bffebab939260590f39f3a42b051.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_d1ba7525abe37252d882b48356668181.webp)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_c9dd5c6505d141357773be7718349cfd.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_bc635ece0f5bb350c6e521ddd6d191ef.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_b7c23fecdcefe56e0885565fe909e326.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_153a2471fe508566f1a11db79855a5e1.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_e6915d4aba3e4d64976033eee6afa193.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_cc7bdecf4b1aa6c43ef342a2d4ed061f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_ad296b5b37d0aa2737e6b29caca2bb0b.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/233_8d5c7a8e444aa457fd174719e8afdcfe.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/115_34c917340766fcb215347afadd7258b1.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_954bb08fb02b6fd02b848de76de29a9e.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/16_7e67a9aed1a34fd2133dfa1f9b52f34d.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/275_9e767df6dc18cb5704a0abe9b642a22a.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/274_0f6201194691fe333e31f7d46e398205.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/274_f908da1961b1ee907a41ccd29ae80a33.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/275_78db589cbe0c4b14a997ddbbd04367c6.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/16_62ed0b943bb0ed0a9d2feed6bd675b15.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/254_b767cc591ee77427025b5d206cd30dcb.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/206_0f20d56fa9427983adae921ebf28ccca.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/255_46a29506b1e107f00516eb62f320b5f9.jpg)
Marica13 10.05.2024, 19:45
Nici avioanele nu se mai fac cum se făceau odată
Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.