Contractul pentru A3 Ploiești-Brașov a fost semnat încă din 2003, adică în perioada în care premier era Adrian Năstase, dar lucrările n-au început niciodată, iar proiectul a fost amânat în mod repetat. Acum, proiectul a fost preluat de către Compania de Investiții Rutiere, înființată în urmă cu câțiva ani.
Contractul, transferat de la CNAIR, are o valoare de 46,5 milioane de lei (fără TVA) şi include:
- revizuirea/completarea studiului de fezabilitate (cu termen de finalizare aprilie 2025)
- realizarea proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire – PAC (termen 6 luni)
- elaborarea Proiectului Tehnic de Execuţie – PTE (cu termen 6 luni)
„Am început o analiză a documentaţiei pe care am preluat-o şi am solicitat proiectantului, Consitrans S.R.L, o actualizare a graficului de realizare a acestui proiect pentru a verifica în ce măsură poate fi respectat. Ne propunem să lansăm în licitaţie sectorul de Autostradă Cristian-Codlea din judeţul Braşov”, a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Proiectul Autostrăzii A3 Ploieşti-Braşov, cu o lungime de 112 kilometri, are ca punct de pornire zona de sud din Ploieşti, în continuarea segmentului A 3 Bucureşti-Ploieşti şi include sectorul A3 Râşnov-Cristian, deschis circulaţiei în 2020, iar punctul final va fi la Codlea, în zona Nord-vest a Braşovului. La Codlea, Autostrada A3 se va conecta, printr-un nod de mare viteză cu A13 Sibiu-Făgăraş-Braşov, respectiv A13 Braşov-Bacău.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro

Monseur • 08.02.2025, 08:21
Adica soarta este in continuare in ceata, oentru ca s-a decis ceva, dar nu s-a decis nimic, nici macar un studiu de fezabilitate nu avem dupa 35 de ani de gargara. TOTI politicienii romani ar trebui obligati sa faca drumul de pe Valea Prahovei in fiecare an de sarbatori cu masina personala, sa stea in trafic cu orele, pana cand se va construi autostrada. Nu in condedii in afara tarii pe banii contribuabililor. Asa cum sta toata lumea in trafic sa stea si ei.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_ab728aba05a09fb91d8c2ae78e9bc305.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_9e2d0cf64f360ce329b5ed323d7bc299.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_2eb6443bc3136bc1f8e952252ff752bd.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_ee521a74d04e93a5fa2daf1c41fd4ba9.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_1d5f0b84102f72793ddbd4999f4c746b.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_8139378a34e2e3e40388c629f53fe950.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_cbdcaed7250c9ad8832cbaa16f2df69e.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_473ad1fbffe10ad3abb947c315e6646b.jpg)