Cuprins:
Sunete care indică probleme
1. Bătăi sau huruit – Aceste sunete, auzite la viteze de peste 50-60 km/h, pot indica o articulație de viteză constantă uzată. Dacă apar la virare cu viteză redusă, ar putea fi un rulment de roată slăbit. În ambele cazuri, o vizită la service este recomandată.
2. Sunet de frecare mecanică – Acest sunet poate avea multiple cauze. Dacă vine dinspre motor, ar putea fi o problemă cu motorul însuși, alternatorul sau compresorul. La frânare, verificați plăcuțele de frână. La viraje, suspectați rulmenții roților. În timpul schimbării vitezelor, ar putea indica uzura ambreiajului sau un nivel scăzut de lichid de transmisie.
:contrast(8):quality(75)/https://static4.libertatea.ro/wp-content/uploads/2025/02/shutterstock2485882753-1024x683.jpg)
3. Ticăit puternic – Un ticăit ușor poate fi normal, dar unul puternic poate indica o lubrifiere insuficientă a motorului. Verificarea și ajustarea nivelului de ulei pot rezolva problema.
4. Sunet ascuțit sau scârțâit puternic – Aceste sunete pot indica probleme cu cureaua ventilatorului sau de transmisie, afectând aerul condiționat, servodirecția sau pompa de apă. Curelele uzate trebuie înlocuite prompt pentru a evita consecințe grave.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_8a2ee55fc303d131e267271f4c6b917a.jpg)
5. Șuierat sau fluierat ușor – Aceste sunete nu ar trebui să vină niciodată de sub capotă și nu trebuie ignorate. Pot indica probleme cu diverse furtunuri din mașină.
:contrast(8):quality(75)/https://static4.libertatea.ro/wp-content/uploads/2025/02/shutterstock2464463005-1024x683.jpg)
6. Mică explozie – Cunoscută și ca „rateu de motor”, aceasta poate indica un amestec necorespunzător de aer și combustibil. Cauzele pot include un filtru de aer înfundat, bujii defecte, probleme cu bobina de inducție sau injectorul.
7. Sfârâit ușor după oprirea motorului – Acest sunet poate indica o scurgere de lichid de răcire sau ulei de motor, care se evaporă pe piesele încălzite.
8. Pocnituri în timpul condusului – Pot fi cauzate de utilizarea unui combustibil inferior. Consultați întotdeauna manualul de instrucțiuni pentru tipul corect de combustibil și ulei.
:contrast(8):quality(75)/https://static4.libertatea.ro/wp-content/uploads/2025/02/shutterstock2269159443-1024x683.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_18adae58de02ff307669401be25e5a2f.jpg)
9. Zornăit la trecerea peste gropi – Poate indica pivoți uzați, care sunt responsabili pentru mobilitatea roților și absorbția șocurilor.
10. Sunete produse de evacuare – Pot indica scurgeri în sistemul de evacuare, care pot fi periculoase din cauza monoxidului de carbon.
Mirosuri care indică probleme
1. Miros de ulei ars – Potrivit ProMotor, acest miros poate indica scurgeri de ulei la motor sau servodirecție.
:contrast(8):quality(75)/https://static4.libertatea.ro/wp-content/uploads/2025/02/shutterstock2283484483-1024x683.jpg)
2. Miros de cauciuc ars – Poate indica o problemă cu etrierul de frână, care se poate bloca și cauza frecarea anvelopei de asfalt.
3. Miros dulce-acid – Acest miros poate indica o scurgere de lichid de răcire sau antigel. Deși nu sunt inflamabile, lipsa acestor fluide poate duce la supraîncălzirea motorului.
4. Miros de plastic ars – Dacă persistă, poate indica un cablu sau fir desprins care atinge o zonă fierbinte, putând provoca un scurtcircuit sau chiar un incendiu.
5. Miros de mucegai – Provine de obicei de la filtrul de polen și poate fi o sursă de bacterii care pot cauza alergii sau infecții respiratorii.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_119bc5d533c103b8e20fabfca80dbc03.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://static4.libertatea.ro/wp-content/uploads/2025/02/shutterstock2470088919-1024x683.jpg)
6. Miros de ou clocit – Poate indica probleme cu catalizatorul, un filtru important pentru reducerea emisiilor.
Aceste sunete și mirosuri sunt semnale importante pe care mașina le transmite. Ignorarea lor poate duce la probleme mai grave și costuri mai mari de reparație.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_a05f676eb00d82bcb69bf14f615a55bf.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_053ebc66f58b2fa531d6d87f73810732.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_f242c1ccbdd312e9e575fed9db2952df.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_a5b825e037cfe631d59aae0da83d82a2.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_061a4622bea12d051025b0f692a6988e.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_9ebfe51f2c6e6d9793f5987bd6a7a851.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_cdb49832242ad575282be0ba1dd1c723.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_c9ae6c57db0b268ff95803d6fc828e8e.jpg)