orase, prin sate, pe drumuri extrem de circulate. Reglementarile Ministerului Transporturilor cer ca autovehiculele sa aiba un sistem de franare eficient, iar motorul si rezervorul sa fie protejate in caz de impact. soferul trebuie sa faca un curs special de instruire si sa dea un examen.
Un capitol intreg din reglementarile in domeniu este dedicat masurilor in caz de accident. Nici Politia, nici Pompierii nu cunosc traseul unui transport „delicat”. Exista doar cateva rute interzise temporar. Numai firmele stiu cand pleaca, pe unde merg si unde trebuie sa ajunga vehiculul. Daca soferul pateste ceva, singurul lucru care mai poate „vorbi” despre natura incarcaturii este o placuta, pentru care se foloseste vopsea ignifuga. Dar si aceasta se poate topi intr-un incendiu dupa un sfert de ora.
Azotatul de amoniu face parte din categoria substantelor periculoase cuprinse in Anexa 31 din Normele Generale ale Protectiei Muncii din anul 2002. Acest azotat se gaseste pe lista cu substante chimice pentru care se procura, obligatoriu, fisa tehnica de securitate de la Laboratorul Riscuri Chimice din cadrul Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Muncii. Cu toate acestea, in tragedia de la Mihailesti masurile de protectie impotriva acestei „bombe pe roti” au fost nule.