MENIU CAUTĂ
03 Sep. 2018 17:49

5 super-fructe exotice și efectele lor benefice pentru sănătatea ta

Distribuie

De câțiva ani, în magazinele românești nu se mai găsesc doar mere, pere, gutui, banane și alte fructe de sezon, cum ar fi portocalele sau mandarinele. Ici-colo, printre galantare, apar tot mai des fructe noi și ciudate, aduse din colțuri îndepărtate ale lumii - deși unele dintre ele au fost aclimatizate și în țara noastră.

Acai sau goji, ai auzit vorbindu-se despre ele, dar știi și ce pot face pentru sănătatea ta? Iată patru fructe exotice (al cincilea este o surpriză) cu efecte medicale surprinzătoare, însoțite de studii care le demonstrează:

1. Fructele acai

Fructele de acai sunt originare din Brazilia și, deși sunt consumate de sute de ani de localnici, în Europa și pe piața din România au intrat destul de recent. Sunt considerate o sursă importantă de antioxidanți, chiar mai importantă decât unele citrice și fructe de pădure, cum ar fi murele și coacăzele.

Fructele de acai au un nivel ridicat și de vitamina C și de polifenoli, compuși chimici benefici pentru organismul uman. Un studiu apărut în publicația Nutrition Journal a arătat că fructele de acai au un efect benefic asupra nivelului de insulină și al glucozei din sânge și ajută și la scăderea nivelului de colesterol din corp.

2. Fructele goji

Fructele goji sunt originare din China și au devenit vedete peste noapte și în țara noastră, fiind chiar cultivate în unele regiuni din România și sunt tot mai populare în programele de dietă. Potrivit unui studiu publicat în Oxidative Medicine and Longevity Factor, fructele goji sunt indicate pentru pacienții cu sindrom metabolic și protejează organismul în fața stresului oxidativ.

Fructele au un nivel ridicat de antioxidanți, vitaminele A, B și C, dar și calciu, potasiu și magneziu, zinc și alte minerale. Beneficiile goji sunt numeroase, tocmai datorită compușilor și vitaminelor pe care le conțin: ajută și la îmbunătățirea sistemului imunitar, la menținerea sănătății pielii și sunt folosite cu succes în diete, pentru că o cană de fructe are puține calorii.

3. Avocado

Fructele de avocado nu mai sunt o noutate în magazinele românești și nu ar trebui să te surprindă dacă le găsești și într-un aprozar de la colțul blocului. Originar în America Centrală și de Sud, acest fruct este bogat în acizi grași și grăsimi mononesaturate, ceea ce ajută la scăderea nivelului de colesterol „rău' din sânge.

Fructul de avocado mai este recunoscut și pentru nivelul ridicat de fibre pe care îl conține. Asta ajută la reglarea zahărului din sânge și susține scăderea în greutate. În plus, un  studiu apărut în prestigioasa publicație Journal of Nutrition a legat consumul de avocado de un risc mai redus de apariție a multor boli.

4. Merișoarele

Merișoarele sunt fructe de dimensiuni reduse, originare din America de Nord, de unde s-au extins și în părțile nordice ale Europei. Sunt similare în aspect cu fructele de goji și specifice regiunilor nordice ale Europei și ale continentului american. O jumătate de ceașcă de merișoare conține doar 25 de calorii, așa că sunt indicate ca adaos în diverse diete.

Merișoarele sunt cunoscute pentru efectele lor benefice în cazul infecțiilor de tract urinar. Sunt de asemenea considerate benefice ca supliment în tratamentul anumitor tipuri de cancer, așa cum a stabilit un studiu apărut în publicația elvețiană Antioxidants. De asemenea, un alt studiu a descoperit că cei care consumă un pahar de suc de merișoare zilnic au un nivel mai ridicat al colesterolului bun în sânge.

5. Bananele

Poate nu te așteptai să regăsești banalele banane pe această listă, dar trebuie să știi că sunt unele dintre fructele cele mai benefice pentru organismul uman. O banană conține cantități impresionante de potasiu, ceea ce stimulează reducerea tensiunii vasculare și este bogată în carbohidrați sănătoși care dau senzația de sațietate și accelerează metabolismul.

Pe lângă potasiu, bananele mai conțin și proteine, folați, vitamina C, vitamina B6 și mangan. Cu atâtea minerale și vitamine, bananele sunt considerate cu adevărat super-fructe: ajută în cazul astmului și reduc riscul apariției hipertensiunii, diabetului și a bolilor cardiovasculare, potrivit unui studiu apărut în American Journal of Clinical Nutrition.

Oricare dintre fructele de mai sus ar fi printre preferatele tale, ideal ar fi să le încerci pe toate, ca să vezi cu ce gusturi te împaci cel mai bine. Beneficiile pentru sănătatea ta nu se vor lăsa așteptate.

Sursa foto: Shutterstock

Urmareste cel mai nou VIDEO incarcat pe libertatea.ro
Horoscop, miercuri, 21 noiembrie. Racii sunt cuprinși de griji și gânduri negre
Loading...
Comentarii