New York Times scrie că pentru atingerea obiectibului de a deveni rețeaua socială online dominantă la nivel mondial, ”Facebook a semnat acorduri prin care le-a permis producătorilor de telefoane mobile şi de alte dispozitive acces la un volum mare de date personale ale utilizatorilor. Facebook a semnat, în ultimul deceniu, parteneriate pentru schimburi de date personale cu cel puţin 60 de producători de dispozitive smartphone – printre care se numără Apple, Amazon, BlackBerry, Microsoft şi Samsung -, înainte ca aplicaţiile Facebook să devină accesibile sistematic pe telefoane inteligente, au declarat oficiali din cadrul companiei”.
Totodată, acordurile ar fi permis companiei conduse de Mark Zuckerberg să își extindă activitățile, ”iar producătorii de telefoane inteligente le-au putut oferi clienților funcții depopulare pe rețeaua socială, precum mesageria, butonul de ”like” și acces la adrese de email”, scrie sursa citată.
Parteneriatele, arată cotidianul american, generează preocupări privind protecția datelor private și privind conformarea cu decretul din 2011 despre datele personale, emis de Comisia Federală pentru Comerț din SUA.
”Facebook le-a permis companiilor acces şi la datele «listelor de prieteni» fără a obţine acordul explicit (…)”, mai scrie NYT.
Cele mai multe parteneriate rămân în vigoare, deși Facebook a început diminuarea angajamentelor în aprilie. Gigantul online a intrat în atenția autorităților de reglementare după scandalul accesării datelor private de către Cambridge Analytica.
CITEȘTE ȘI: EXCLUSIV / Interviu cu Mihaela Buzărnescu, “surpriza de la Roland Garros”. Ce cadou își face după turneu
Vezi rezultate exit poll alegeri parlamentare 2024 și urmărește rezultatele alegerilor pentru Parlamentul României!