Alimentarea unui motor diesel cu benzină
Schimbarea tipului de combustibil în cazul unui motor pe motorină este foarte periculoasă şi poate duce la griparea pompei de injecţie. Dracul nu este însă atât de negru dacă realizezi eroarea la scurt timp după ce ai început alimentarea. Câţiva litri de benzină peste motorina existentă în rezervor nu dăunează prea grav, fiindcă, potrivit specialiştilor, un motor diesel cu pompă de injecţie de înaltă presiune acceptă 1-2 litri de benzină la un rezervor, iar un diesel clasic, chiar 5-6 litri, fără a se defecta. Peste 6 litri în situaţia descrisă anterior înseamnă probleme mari şi singura soluţie este golirea rezervorului şi realimentarea lui cu motorină.
Alimentarea unui motor pe benzină cu motorină
Şi invers greşeala este la fel de mare. Potrivit au toexpert.ro, la maşinile mai vechi ce funcţionau cu benzină cu plumb, alimentarea cu o cantitate de 6 până la10 litri de motorină nu era prea periculoasă, fiindcă aceasta se combina cu benzina, dar motorul pornea mai greu, scotea mai mult fum şi îşi înrăutăţea parametrii de funcţionare. Dacă se alimenta cu o cantitate mai mare de motorină, motorul nu mai funcţiona, iar rezervorul trebuia golit în totalitate. La maşinile ce funcţionează cu benzină fără plumb şi catalizator această greşeală nu prea se poate produce, fiindcă pistoletul de alimentare de la pompa de motorină nu intră în orificiul din rezervorul de benzină al maşinii, fapt ce face ca şoferul să-şi dea seama de eroare înainte de a o face. Dacă totuşi reuşeşte să introducă motorină în rezervorul cu benzină fără plumb, atunci riscă să defecteze iremediabil toba catalitică şi apoi instalaţia de alimentare a motorului. Rezervorul va trebui golit imediat de motorină.