Canicula de vineri a scos la iveală, încă o dată, problemele drumurilor din România. Compania de Drumuri a restricţionat circulaţia autovehiculelor cu o masă mai mare de 7,5 tone, începând de vineri, între orele 12,00 şi 20,00, pe autostrăzile şi drumurile naţionale din cele 20 de judeţe aflate sub cod portocaliu de caniculă, pentru protecţia sectoarelor de drum asfaltate.
Pe scurt: căldura înmoaie asfaltul, iar traficul greu îl vălureşte, îi face şleauri. Oricum, este foarte posibil ca la intersecţiile semaforizate toate autoturismele să dârdâie la toamnă din cauza valurilor din asfalt…
“Noua soluţie, ca să spun aşa, este una veche: betonul. China de exemplu, nu mai foloseşte asfalt, ci doar beton, pentru contruirea de drumuri. Stereotipurile cu preţul mai mare la realizarea unui drum din beton, faţă de asfalt, pică imediat la un calcul privind costurile întreţinerii, care la asfalt sunt mult mai mari. Adevărata opoziţie vine din partea firmelor implicare în industria asfaltului. Însă, cu toată opoziţia lor, Statele Unite, de pildă, au impus, recent, ca un procent de 10% din noile drumurui care se construiesc să fie din beton”, ne-a spus Costel Marin, directorul revistei “Drumuri- Poduri” patronată de Asociaţia Profesională de Drumuri şi Poduri din România.
Te-ai fi gândit să cultivi scaieți, în loc de roșii sau castraveți? Cum s-a îmbogățit un fermier din Ialomița
Hitler turna drumuri din beton la 40 de centimetri, Ceauşescu, la 24 de centimetri…
Şi conferenţiar dr. ing. Victor Constantinescu, inventator în tehnologia contrucţiilor de drumuri, este de părere că soluţia cea mai bună, net superioară mixturii asfaltice, ar fi realizarea de drumuri betonate.
Pe vremea lui Ceauşescu, România începuse să construiască asemenea căi rutiere. Tehnologia a fost abandonată în favoarea asfaltului. De ce? Distrugea maşinile. Adică mai bine mergeai pe arătură decât pe betoanele pline de găuri.
“Acele drumuri din beton au fost construite prost! România turna betonul la 22 sau 24 de centimetri, ca să facă economie, dar asemenea drumuri betonate se toarnă de la 40 de centimetri în sus, aşa cum s-au făcut pe vremea lui Hitler în Germania. Abia aşa ai structură rezistentă”, a adăugat Victor Constantinescu.
Adică, în România nu betonul era de vină, ci modul în care erau construite acele drumuri.
Blestemul Cazinoului din Constanţa. Monumentul impunător e o ruină, iar cauza este demnă de un spectacol de circ
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro