In luna aprilie a anului trecut am cumparat de la un supermarket din Voluntari un generator electric ASIST de 0,65 KVA, in valoare de 4.759.900 lei vechi. Conform cartii tehnice, produsul are termen de garantie de 12 luni de la achizitionarea din magazin. In luna ianuarie, s-a intrerupt energia electrica pe retea si am incercat sa folosesc generatorul electric, insa fara succes, deoarece motorul nu a pornit. M-am prezentat la Service-ul firmei SC Austria General, care a primit aparatul impreuna cu certificatul de garantie, precum si o copie de pe factura fiscala. De le firma respectiva am primit un “Bon de ridicare” cu numar de comanda, spunandu-mi sa revin cu un telefon.
Ulterior, m-am prezentat la firma, unde mi s-a spus ca aparatul nu a venit de la Brasov, unde fusese trimis si spre surprinderea mea mi s-a inmanat un proces-verbal de constatare in care mi se aducea la cunostinta ca trebuie sa achit contravaloarea reparatiei de 2.900.000 lei, cu mentiunea ca nu au fost respectate instructiunile de folosire si daca nu raspund in termen de 15 zile produsul se considera abandonat si se va casa.
Cum este posibil sa ma oblige sa platesc reparatia generatorului electric (cca 61% din valoarea totala a intregului aparat), in situatia in care eu am solicitat sa se verifice motorul, deoarece nu pornea si nu a functionat deloc? De ce constatarea nu s-a facut in prezenta mea la Bucuresti si sa mi se demonstreze defectiunea? Aceasta modalitate provoaca atat suspiciuni, cat si semne de intrebare.
Mihaescu Sterie,
Bucuresti
N.R. Reprezentantii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor ne-au spus ca dosarul dv. a fost trimis la Protectia Consumatorilor din Brasov. Inspectorii vor studia cazul si vor raspunde in 30 de zile.