Libertatea a publicat ieri un articol despre modul în care este tratată problema “tranşeelor” care au apărut brusc în asfaltul străzilor bucureştene. De asemenea, am publicat şi intenţiile primarului general în legătură cu gropile din carosabil: “Declanşăm gropaniada, se face linişte şi ne vedem de treburile noastre”. Cu alte cuvinte, presa îl lasă în pace şi nu-l mai ceartă că sunt gropi pe stradă. Ca să nu-şi poată vedea de “treburile lor”, ziarul Libertatea depune plâgere penală împotriva Primăriei Capitalei în problema “gropaniadei”.
Despre ce este vorba? În anul 2005, Primăria Capitalei a semnat contracte de reabilitare şi de întreţinere multianuală a străzilor din Bucureşti, fără a menţiona criteriile de performanţă obligatorii pentru drumari, standarde simple şi clare în favoarea cetăoeenilor şi a bugetului primăriei.
Acestea sunt con-ţinute în Hotărârea de Consiliu 232 din 16.09.1999, ce este în vigoare, pe care Municipalitatea s-a făcut că nu o vede atunci când a încheiat contractele din 2005 cu drumarii. Acesta este motivul pentru care ne rupem maşinile pe străzile din Capitală.
Ne-am consultat cu avocatul Tudor Tatu, fost procuror la DNA, şi am pregătit un plan-surpriză pentru edilul-şef: Libertatea depune azi o plângere penală împotriva Primăriei Capitalei.
Cerem revizuirea contractelor de întreţinere multianuală şi introducerea standardelor de calitate a carosabilului în Bucureşti, aşa cum sunt ele menţionate în Hotărârea mai sus menţionată.
Ce vom cere:
– Nu trebuie să existe mai mult de două fisuri deschise în asfalt pe o lungime de 15 metri de stradă.
– Dimensiunile gropilor nu pot fi mai mari de 10×10 centimetri, ca suprafaoeă, şi de maximum 3 centimetri adâncime.
– Nu trebuie să existe stagnări de apă la rigole, pe o perioadă mai lungă de 10 minute de la încetarea ploii.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro