Astfel, 97,2% dintre cei care au călătorit cu taxiul spun că au avut probleme, dar 72% nu sunt de acord cu majorarea tarifelor.
Tarifele au crescut deja în București de la 1 octombrie la cea mai mare parte dintre firmele care operează în Capitală, în vreme ce serviciul de transport alternativ Uber practică o schemă care majorează tarifele în perioade aglomerate, numită ”surge pricing”.
Uber se confruntă, la rândul său, cu un scandal privind accesarea datelor utilizatorilor de către hackeri, iar taximetriștii protestează împotriva Uber.
Per total, puțin mai mult de un sfert dintre români utilizează taxiul de câteva ori pe lună, iar 15% apelează de mai multe ori pe săptămână.
”Cei mai mulţi români preferă în continuare să cheme un taxi sunând la dispecerat, în vreme ce aproape o treime dintre ei folosesc aplicaţii de smartphone, iar 10% preferă să găsească un taxi pe stradă sau în intersecţii. De altfel, gradul de folosire a aplicaţiilor de taxi instalate pe telefoane a crescut la 41%, în condiţiile în care acestea le permit pasagerilor să îşi exprime gradul de satisfacţie pentru cursa respectivă, sau să aleagă şoferii pe baza rating-ului acestora”, se arată în comunicatul companiei de cercetare.
Taximetriștii nepoliticoși și starea mașinilor, principalele probleme
Prinicpalele probleme reclamate sunt atitudinea taximetriștilor și mașinile vechi și murdare.
De asemenea, un sfert dintre români s-au s-au confruntat cu cazuri în care taximetriștii le-au cerut să nu folosească aparatele de taxare, iar 11,8% reclamă faptul că șoferii au refuzat cursa din diverse motive, în special legate de lungimea traseului.
Prădarea clientului, sport total
Concomitent, alți 11,6% dintre români acuză că șoferii au încercat să-i păcălească. Un procent de 10% dintre pasageri sunt deranjați de faptul că taximetriștii vorbesc la telefon în timpul cursei, iar 7% de faptul că șoferii fumează în mașină, deși legea le interzice.
Nu au rest și nu dau bon
Același procent spun că taximetriștii nu au bani mărunți pentru a da rest. De asemenea, 9,5% nu au primit bon fiscal după cursă, iar alți 9% s-au confruntat cu șoferi nepolitivoși și agresivi.
În fine, o treime dintre români se plâng de mașinile vechi, 24% spun că acestea sunt prea murdare sau miros urât, iar 15% reclamă lipsa aerului condiționat.
Târguiala pe preț
O altă problemă reclamată este că taxiurile devin brusc de negăsit dacă plouă, dacă sunt în zone cu evenimente, seara sau de sărbători. Iar atunci când sunt totuşi de găsit, şoferii cer sume exorbitante, potrivit studiului.
Rupți de realitate
Conform lui Lucian Chirute, directorul general al 4Service România, studiul arată că managerii companiilor de taximetrie par să fi pierdut contactul cu realitatea din teren.
Sondajul a fost efectuat în luna octombrie, pe un eșantion de 453 de oameni.