Ceea ce vedeti in imagine nu e vreun nod de cale ferata foarte circulat, ci o adevarata opera de arta, realizata de germanul Frederik Braun, in varsta de 33 de ani. Artistul si-a expus constructia, la care a lucrat peste 40.000 de ore, intr-un muzeu din Hamburg. Curiosii pot urmari „la treaba” aproape 500 de trenuri, formate din peste 7.000 de vagoane, care se deplaseaza pe mai multe niveluri. Lungimea sinelor depaseste sase kilometri, iar pentru a conferi un aer cat mai natural operei sale, Braun a instalat in acest decor si 30.000 de case si omuleti, nu mai mari decat o unghie si aproape 10.000 de semafoare.
„Intreaga constructie m-a costat peste doua milioane de marci. Noroc ca am gasit numerosi sponsori care mi-au dat acesti bani, incantati de proiectul meu”, a declarat Frederik Braun dupa ce a inaugurat expozitia unde vizitatorii pot urmari minunile realizate de german. Acesta a fost ajutat de peste 50 de „impatimiti” ai trenurilor de jucarie. Creatia respecta, in miniatura, distantele intre diferite orase din Germania, precum si marimea acestora. Peste 10.000 de masini, comandate de calculatoare, „circula” pe strazile oraselor, respectand cu strictete semnele de circulatie instalate de Braun.
Pentru a da un aer si mai veridic creatiei sale, germanul a realizat un program de calculator care face ca „orasele” sale sa aiba zile si nopti. Acest lucru este posibil datorita unui computer care, la fiecare 15 minute, stinge treptat lumina, pentru a o aprinde in acelasi mod dupa alte zece minute. Trenurile circula si pe timpul „noptii” si sunt luminate. Dupa „lasarea intunericului”, luminile se aprind si in casele de pe marginea soselelor sau a caii ferate.
Tot acest univers in miniatura este supravegheat de 21 de calculatoare care se ocupa de buna functionare a trenurilor si a masinilor, avand grija ca acestea sa nu se ciocneasca. „Stiu ca acum totul arata foarte frumos, dar a fost nevoie de o munca titanica pentru a realiza acest lucru. De exemplu, numai cablurile si sarma folosite la constructie masoara peste 100 de kilometri”, povesteste Frederik Braun.
De la deschiderea expozitiei, mii de persoane s-au inghesuit sa admire aceasta capodopera in miniatura, stand chiar si cateva ore la coada. „Mai greu a fost sa le facem pe femei sa aprecieze munca noastra. Cu barbatii a fost usor pentru ca ei se entuziasmeaza ori de cate ori vad sute de mecanisme, trenuri sau masini, in acelasi loc. Femeile sunt un pic mai critice, de aceea a trebuit sa facem intreaga constructie interactiva. Daca ele vor sa opreasca un tren oarecare, pot face acest lucru. Cea mai ciudata cerinta a venit din partea unei tinere care ne-a spus ca vrea sa asiste la o coliziune intre doua trenuri. Am fost nevoit sa o refuz”, povesteste Frederik Braun.