Cu mai mult de 2.000 de varietăți de fructe disponibile, te poți întreba pe care ar trebui să le alegi și să le consumi. 

Fiecare tip de fruct aduce propriul set unic de nutrienți și beneficii la masă. Cheia este să mănânci fructe de diferite culori, deoarece fiecare culoare oferă un set diferit de nutrienți sănătoși.

Iată primele 10  cele mai sănătoase fructe de care să te bucuri în mod regulat

1. Merele

Unul dintre cele mai populare fructe, merele sunt pline de elemente nutritive. 

Sunt bogate în fibre solubile și insolubile, cum ar fi pectină, hemiceluloză și celuloză. Acestea  ajută la gestionarea nivelul zahărului din sânge, la promovarea digestie și la susținerea sănătății intestinului și a inimii.

În plus, sunt o sursă bună de vitamina C și polifenoli vegetali, care sunt compuși de combatere a bolilor care se găsesc în plante. 

De fapt, consumul regulat de mere vă poate reduce riscul de boli de inimă, accident vascular cerebral, cancer, supraponderalitate, obezitate și tulburări neurologice.

Majoritatea polifenolilor din mere se află chiar în coajă, așa că va trebui să le consumați cu totul. 

2. Afine

Afinele sunt bine cunoscute pentru proprietățile lor antioxidante și antiinflamatoare.

În special, sunt bogate în antocianină, un pigment vegetal și flavonoid care conferă afinelor culoarea lor albastru-purpuriu caracteristică. Acest compus ajută la combaterea radicalilor liberi care pot dăuna celulelor și care pot duce la boli.

Numeroase studii au indicat beneficiile pentru sănătate ale unei diete bogate în antociani, cum ar fi un risc mai scăzut de diabet de tip 2, boli de inimă, supraponderalitate, obezitate, hipertensiune arterială, anumite tipuri de cancer și declin cognitiv.

De exemplu, un studiu care a inclus peste 200.000 de participanți a observat o scădere cu 5% a riscului de diabet de tip 2 pentru fiecare 17 grame de fructe de pădure bogate în antocianină consumate pe zi.

3. Banane

Beneficiile bananelor depășesc conținutul lor de potasiu. Împreună cu furnizarea a 7% din valoarea zilnică recomandată pentru potasiu, bananele conțin: 

Vitamina B6: 27% din DZR

Vitamina C: 12% din DZR

Magneziu: 8% din DZR

În plus, acestea oferă o mare varietate de compuși vegetali numiți polifenoli și fitosteroli, ambii care susțin sănătatea generală. În plus, sunt bogate în prebiotice, un tip de fibre care promovează creșterea bacteriilor benefice din intestin.

Rețineți că bananele verzi, necoapte, au un conținut ridicat de amidon rezistent decât cele coapte și sunt o sursă bună de pectină din fibre dietetice. 

Ambele au fost legate de o serie de beneficii pentru sănătate, inclusiv un control îmbunătățit al zahărului din sânge și o sănătate digestivă mai bună.

Între timp, bananele coapte sunt o sursă excelentă de carbohidrați ușor de digerat, făcându-le grozave pentru gustarea dinnainte de un antrenament.

4. Portocale

Portocalele sunt cunoscute pentru conținutul ridicat de vitamina C, oferind 91% din necesarul zilnic într-un singur fruct. De asemenea, sunt bogate în potasiu, folat, tiamină (vitamina B1), fibre și polifenoli vegetali.

Studiile au descoperit că consumul de portocale poate reduce nivelul inflamației, tensiunii arteriale, colesterolului și zahărului din sânge după masă.

Deși sucul de portocale 100% oferă un volum mare de substanțe nutritive și antioxidanți, de obicei îi lipsesc fibrele alimentare. Soiurile care includ pulpa includ unele fibre, deci optează pentru acestea.

Totuși, cel mai bine este să mănânci portocale ca atare mai des și rezumă-te la 200 ml de suc atunci când îl consumi. 

5. Fructul dragonului

Cunoscut și sub denumirea de pitaya sau pitahaya, fructul dragonului este bogat în numeroși nutrienți, inclusiv fibre, fier, magneziu și vitaminele C și E. Este, de asemenea, o sursă excelentă de carotenoizi, cum ar fi licopenul și betacarotenul.

Oamenii din culturile din Asia de Sud-Est au considerat fructele dragonului de sute de ani drept un fruct care promovează sănătatea. În ultimele decenii, a câștigat popularitate în țările occidentale.

6. Mango

Cunoscut ca „regele fructelor”, mango este o sursă excelentă de potasiu, folat, fibre și vitamine A, C, B6, E și K. Sunt, de asemenea, bogate în numeroși polifenoli vegetali care au antioxidanți și antiinflamatori proprietăți. proprietăți (27 Sursă de încredere).

În special, mango sunt bogate în mangiferină, un puternic antioxidant.

Mai mult, mango conține fibre, care ajută la susținerea mișcărilor regulate ale intestinului și ajută la sănătatea digestivă.

7. Avocado

Spre deosebire de majoritatea celorlalte fructe, avocado este bogat în grăsimi sănătoase și sărac în zaharuri naturale.

Sunt preponderent din acid oleic, o grăsime mononesaturată legată de o sănătate mai bună a inimii. De asemenea, conține cantități mari de potasiu, fibre, vitamina B6, acid folic, vitaminele E și K și două carotenoide cunoscute sub numele de luteină și zeaxantină, care susțin sănătatea ochilor.

De fapt, un studiu din 2020 a constatat o scădere semnificativă a nivelului de colesterol și o creștere a nivelului de luteină din sânge în rândul participanților care au consumat un avocado pe zi timp de 5 săptămâni.

Avocado are mai multe calorii decât majoritatea celorlalte fructe. Cu toate acestea, studiile le-au legat de o mai bună gestionare a greutății. Cercetătorii au propus că acest lucru se datorează faptului că conținutul lor ridicat de grăsimi și fibre promovează senzația de sațietate.

8. Lychee

Lychee, cunoscut și sub numele de litchi și cireșe chinezești, este plin de elemente nutritive.

În special, este o sursă bogată de vitamina C, potasiu, fibre și mulți polifenoli cu proprietăți antiinflamatorii și antioxidante. Acestea includ:

  • acid galic
  • acid clorogenic
  • catehine
  • acid cafeic

O porție de litchi este în jur de șapte fructe individuale mici.

9. Ananas

Ananasul este unul dintre cele mai populare fructe tropicale.

O cană (165 grame) de ananas asigură 88% din necesarul zilnic pentru vitamina C și 73% pentru mangan.

Manganul susține metabolismul și reglarea zahărului din sânge și acționează ca un antioxidant.

Ananasul conține, de asemenea, o serie de compuși polifenolici care au proprietăți antioxidante și antiinflamatorii. 

În plus, ananasul conține o enzimă cunoscută sub numele de bromelaină, pe care oamenii o folosesc în mod obișnuit pentru a fragezi carnea. Surse susțin, de asemenea, că această enzimă poate sprijini digestia, deși există cercetări limitate în acest sens.

10. Căpșuni

Căpșunile sunt un fruct preferat pentru mulți. Sunt delicioase, convenabile și foarte hrănitoare. În special, căpșunile sunt o sursă bună de vitamina C, folat și mangan.

Sunt pline de polifenoli vegetali care acționează ca antioxidanți, cum ar fi flavonoizi, acizi fenolici, lignani și tanini.

În special, sunt bogate în antociani, elagitannine și proantocianidine, studii care au arătat că reduc riscul bolilor cronice.

În plus, au un indice glicemic scăzut, ceea ce înseamnă că nu vor afecta în mod semnificativ nivelul zahărului din sânge.

Fructe exotice bune și sănătoase pe care merită să le încerci

Sursa foto: 123rf.com

Cum se împarte averea! Anamaria Prodan a anunțat câți bani primește Reghecampf la divorț: „Trădătorul e în genunchi”
PARTENERI - GSP.RO
Cum se împarte averea! Anamaria Prodan a anunțat câți bani primește Reghecampf la divorț: „Trădătorul e în genunchi”
Diana Șoșoacă, în doliu. A fost găsit MORT în casă: 'Avea 40 de ani, sănătos tun'
Playtech.ro
Diana Șoșoacă, în doliu. A fost găsit MORT în casă: 'Avea 40 de ani, sănătos tun'
Povestea dispariției Andreei, copila de 5 anișori găsită îngropată sub casa tatălui, după 15 ani, în Neamț
Observatornews.ro
Povestea dispariției Andreei, copila de 5 anișori găsită îngropată sub casa tatălui, după 15 ani, în Neamț
Horoscop 21 octombrie 2021. Săgetătorii s-ar putea să se confrunte cu situații neplăcute la serviciu
HOROSCOP
Horoscop 21 octombrie 2021. Săgetătorii s-ar putea să se confrunte cu situații neplăcute la serviciu
Cioloș, enervat de Șoșoacă în Parlament: 'Sper că aveți puțin pe conștiință minciunile'
Știrileprotv.ro
Cioloș, enervat de Șoșoacă în Parlament: 'Sper că aveți puțin pe conștiință minciunile'
Frumoasa sportivă a ţării, şocată după ce şi-a făcut analizele. Ce rezultat a citit: "Homosexualitate, risc ridicat". "Diagnosticul" medicului a bulversat-o
Telekomsport
Frumoasa sportivă a ţării, şocată după ce şi-a făcut analizele. Ce rezultat a citit: "Homosexualitate, risc ridicat". "Diagnosticul" medicului a bulversat-o
Cum cureți și cum dezinfectezi corect fiecare cameră din casă. Acum poți face asta rapid, simplu și fără clor
PUBLICITATE
Cum cureți și cum dezinfectezi corect fiecare cameră din casă. Acum poți face asta rapid, simplu și fără clor