MENIU CAUTĂ
, de Camelia Diaconu, Rodica Dirzu

Cum se mănâncă avocado. Ce calități nutritive are

Distribuie

Avocado este un fruct care se bucură din ce în ce mai mult de atenția noastră datorită beneficiilor multiple pe care le aduce organismului. Dacă îl alegi corect și îl consumi crud vei putea beneficia de toate calitățile sale nutritive. Iată cum se mănâncă avocado și de ce e bine să îl incluzi zilnic în alimentația ta.

La noi se găsesc două tipuri de avocado, în formă de pară sau rotund, cu o culoare verde și violet spre negru. Cu cât este mai copt, cu atât se închide la culoare. Fructele pot cântări între 100 g și un kilogram. Avocado conține vitaminele: A, C, D, E, K, B6, B12, grăsimi bune și 25% din doza zilnică recomandată de vitamina C. De asemenea, avocado conține minerale precum: calciu, fier, potasiu, magneziu, fosfor, potasiu, cupru, mangan și altele.

Ce trebuie să știi despre avocado:

Avocado copt – cum ajuți un avocado să se coacă mai repede
Avocado calorii
Avocado beneficii
Cum se mănâncă avocado

Avocado copt – cum ajuți un avocado să se coacă mai repede

Poți identifica un avocado copt și după următoarele indicii:

Un avocado este copt atunci când, apăsat cu degetul în zona unde a fost codița, este moale.
Are o culoare verde închis, nu vânăt sau maroniu;
Fructul este ferm la atingere, iar coaja se simte puțin moale la palpare;

Dacă nu l-ai luat deja copt, îl poți lăsa câteva zile, alături de mere și banane care vor grăbi coacerea lui prin substanțele pe care le elimină.

Când avocado este copt se taie cu un cuțit, longitudinal, până la sâmbure. Apoi se mișcă cele două jumătăți stânga, dreapta și se desface în două. Se scoate sâmburele cu un cuțit după care, cu ajutorul unei linguri, se scoate miezul și se înlătură coaja. Acesta se poate felia, mărunți sau pasa și folosi în salate, paste, sosuri sau în sandvișuri.

Avocado calorii

Spre deosebire de alte fructe, avocado trebuie consumat cu moderație deoarece este un fruct bogat în calorii. Astfel că, poți consuma avocado chiar și de trei ori pe săptămână, însă nu mai mult de o jumătate de fruct pe zi.

  • Pentru 100 de grame de avocado – 167 calorii;
  • Pentru 200 de grame de avocado – 334 calorii;
  • Pentru 300 de grame de avocado – 501 calorii.

Avocado beneficii

Avocado conține, pe lângă grăsimi benefice și multe vitamine și minerale, cum sunt cele din gama B, vitamina C, E, K. De asemenea, conține și minerale precum calciu, fier, magneziu, mangan, fosfor, sodiu, zinc.

Un avocado conține mai mult sodiu decât o banană, respectiv 14% din doza recomandată zilnic, față de 10% cât conține o banană.

Avocado conține 23% acid folic, care are un efect benefic asupra bolilor inimii și previne accidentul vascular cerebral. De asemenea, este esențial în prevenirea unor anomalii congenitale. Vitamina E și acizii monosaturați sunt și ei buni pentru inimă.

Avocado ajută corpul nostru să absoarbă de 5 ori mai multe carotenoide (licopen și betacaroten). Este bun pentru ochi, datorită conținutului în luteină, care protejează împotriva degenerescenței maculare și a cataractelor.

Prin conținutul în betasitosterol, avocado scade colesterolul rău cu 22%, crește colesterolul bun cu 11% și reduce trigliceridele sangvine cu 20% .

Studiile arată că acidul oleic previne cancerul de sân, inhibă creșterea tumorală în cancerul de prostată și depistează celulele precanceroase și canceroase orale și le elimină.

Este bogat în fibre și te ajută să te simți sătul un timp îndelungat, deci te poate ajuta să slăbești, mâncând mai puțin. Bogăția de fibre este benefică și în sănătatea metabolică și stablizarea glicemiei.

Extrasul de avocado poate reduce și simptomele artritei. Polifenolii și flavonoidele conținute au proprietăți antiinflamatoare. Curăță intestinele, atenuând halena.

Uleiul de avocado este bun și pentru piele, tratează psoriazisul și alte iritații ale pielii și revitalizează pielea. Conține un antioxidant numit glutation care previne maladiile cardiace, cancerul și întârzie îmbătrânirea. Acest antioxidant combate radicalii liberi.

Avocado masca de fata

Avocado mască pentru față

Dacă vei consuma un avocado pe zi, ficatul tău va produce mai mult glutation, care este numărul unu pe lista antioxidanților. Este bogat în omega 9. Deși un avocado conține aproximativ 170 de calorii, este bogat și în omega 9, fiind una din cele mai bogate surse ale acestor grăsimi benefice. După cum se știe omega 9 reduce nivelul de colesterol rău (LDL), crescându-l pe cel bun (HDL).

Controlează insulina. Acest hormon și proteină este foarte puternică și elimină excesul de glucoză din organism. Dacă există un exces de glucoză acesta poate fi stocat în ficat și în țesutul muscular, dar dacă aceste organe sunt saturate, insulina deplasează glucoza către celulele adipoase. Acest stocaj poate duce la hipoglicemie, care poate provoca diabet, dar poate spori și pofta de glucide, care duce la îngrășare.

Datorită acizilor grași din compoziție, consumul de avocado ajută și la îmbunătățirea memoriei, stimulând funcțiile creierului.

Consumul regulat de avocado protejează vederea, datorită vitaminei E care absoarbe razele ultraviolete ale soarelui și protejează retina.

Cum se mănâncă avocado

Din fericire, avocado poate fi consumat într-o varietate de modalități. Poți pregăti deserturi delicioase cu avocado, aperitive cu avocado, mic dejun cu avocado, smoothie-uri cu avocado, etc. Iată și câteva idei de gustări cu avocado:

Rețete cu avocado, cel mai sănătos fruct. Se fac repede și ușor

Rețete cu avocado, cel mai sănătos fruct, numai bune de pus pe masa de duminică! Asta îți propunem azi, iar dacă nu ai mâncat până acum avocado, nu te grăbi să strâmbi din nas sau să-ți imaginezi că e ceva exotic, care e puțin probabil să-ți placă! Combinat cu roșii, lămâie, ulei de măsline, cu ceapă roșie sau cu castraveți, cu creveți ori cu ouă, avocado este absolut delicios. Iar beneficiile pentru sănătate sunt uriașe. Ai, așadar, toate motivele să-l consumi cât mai des. Unde mai pui că se prepară extrem de ușor și foarte repede!

Avocado cu ou

Ingrediente (pentru o porție):

  • un avocado,
  • două ouă de prepeliță,
  • sare,
  • piper
  • spanac
  • pâine prăjită pentru servire

Preparare: avocado se taie pe lung, se scoate sâmburele și se sparge în locul unde a fost sâmburele oul de prepeliță. Se condimentează cu sare și piper și se dă la cuptor până se coace oul. Se servește cu frunzulițe de spanac și pâine prăjită.

Salată cu avocado

Ingrediente:

  • un avocado,
  • două cepe roșii,
  • un castravete,
  • 3 roșii,
  • o legătură de pătrunjel,
  • o lingură de ulei,
  • două linguri de zeamă de lămâie,
  • sare, piper.

Preparare: pulpa de avocado se taie în bucăți mici și se toarnă zeama de lâmâie peste ele. Roșiile și castravetele se taie felii, cepele, solzișori, pătrunjelul se toacă, apoi se adaugă toate peste avocado și asezonează cu ulei, sare, piper. Se amestecă bine și se dă salata la frigider pentru minimum 30 de minute. Se poate consuma ca atare sau poate servi drept garnitură.

Guacamole

avocado Guacamole

Avocado Guacamole

Ingrediente:

  • 3 avocado mari,
  • o legătură de pătrunjel,
  • o lămâie,
  • un ardei iute roșu,
  • o ceapă mică,
  • 3 roșii cherry,
  • piper, sare.

Preparare: pulpa de avocado se sfărâmă cu o furculiță sau se mărunțește în blender și se stropește imediat cu zeama de lămaie, ca sa nu oxideze și să-și schimbe culoarea. Roșiile se taie cubulețe, ceapa se toacă, la fel pătrunjelul. Ardeiul se curăță de semințe și nervuri (care sunt foarte iuți), apoi se toacă. Se amestecă toate ingredientele și se condimentează cu sare și piper.

Avocado cu creveți

Ingrediente: două avocado, 150 g creveți curățați, 100 g maioneză, 100 g smântână, o ceapă roșie, o linguriță de zeamă de lămâie, o legătură de mărar, puțin unt, sare, piper.

Preparare: se taie fructele de avocado în două și se scot sâmburii. Se toacă fin ceapa. Creveții se trag 3-4 minute în tigaie cu puțin unt, sare și piper, după care se amestecă bine cu maioneza, smântâna, ceapa, mărarul tocat și zeama de lămâie. Se mai adaugă sare și piper, dacă e nevoie, apoi se umplu jumătațile de avocado cu salata obținută.

Supă rece de avocado

Ingrediente: 5 avocado, o cană de iaurt, 500 ml smântână cu 12% grăsime, două căni de supă de pui, zeama de la 3 lămâi, sare și piper după gust.

Preparare: se păstrează un avocado, iar pulpa celorlalte se pune în blender cu restul ingredientelor și se mixează până se obține o cremă moale. Se asezonează cu sare și piper. Se dă vasul la frigider pentru cel puțin o oră și se decorează cu miez de avocado tăiat cubulețe în momentul servirii.

 

Citește mai multe despre avocado și avocado beneficii pe Libertatea.

Comentarii