Șoseaua pe care se află bariera respectivă semnalizată cu o lampă cu petrol este un drum național foarte circulat, care leagă Timișoara de Jimbolia, localitate aflată la 44 de kilometri de capitala Banatului.
Un șofer care a trecut pe acolo a postat pe Facebook o fotografie, notând că la bariera de la Săcălaz, adică la 11 kilometri de Timișoara, angajatul companiei care administrează zona tocmai a aprins lumânarea pe barieră.”Pe bune! În 2017! Halucinant!”, a scris Ovidiu Moldovan pe rețeaua de socializare.
Potrivit directorului Regionalei CFR Timișoara, Alexandru Simu, acestea sunt instrucțiunile CFR. În multe locuri s-a trecut însă la semnalizare electrică. Bariera respectivă și infrastructura aferentă acesteia nu se mai află în administrarea CFR, iar șeful regionalei timișorene are o explicație pentru ceea ce s-ar fi putut întâmpla.
„La noi, instrucțiunile CFR spun că iluminarea barierelor pe timpul nopții se face cu felinare alimentate cu petrol. Bariera respectivă și infrastructura au fost închiriate și sunt administrate acum de SC RC CF Trans SRL Brașov, fiind o secțiune interoperabilă. Am discutat cu ei, ei spun că iluminarea se face electric pe timp de noapte. Noi, înainte să o predăm, tot electric o alimentam. Este posibil ca agentul care a fost de serviciu să fi avut o pană de curent și a găsit o soluție. Noi am făcut anumite posturi de trecere la nivel cu bariere electrice, ca să nu mai cumpărăm petrol”, ne-a declarat Alexandru Simu.
Potrivit acestuia, inclusiv la macazuri se folosesc felinare cu petrol.
„Macazurile care se iluminează manual de către agenți tot cu petrol sunt semnalizate, altfel nu se poate, pentru că trebuie să dea poziția exactă a liniei pe care circulă trenul”, ne-a mai spus Simu, directorul Regionalei CFR Timișoara.
Citește și: Directoarea unei agenții păgubite de Omnia Turism: ”Ne-au amenințat cu moartea”
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro