Românii au lefurile atât de mici încât, atunci când ajung în faţa pompei de benzină, se scotocesc tare în portofel
Suntem săracii Europei, dar avem combustibilul la fel de scump ca-n alte ţări
Tabelul arată că preţul benzinei la noi este apropiat de cel din alte ţări europene, deşi noi avem salariile cu mult mai mici.
Luxemburghezii câştigă de 12 ori mai bine
Cifrele făcute ieri publice de Eurostat confirmă, o dată în plus, nivelul mizer de trai la care au ajuns românii. Ţara noastră ocupă penultimul loc la capitolul cele mai mici salarii minime din Europa, cu 141,63 de euro pe lună. Mai jos decât noi se află doar bulgarii, cu 122,71 de euro pe lună. Situaţia e cu atât mai îngrijorătoare cu cât, spre deosebire de noi, unde leafa minimă a scăzut, în toate celelalte state a crescut ori măcar a stagnat! Cel mai probabil, scăderea de la noi e efectul scăderii salariilor bugetarilor, mulţi dintre aceştia ajungând să câştige sub 600 de lei pe lună (circa 140 de euro). În ceea ce priveşte câştigurile minime, cel mai bine se trăieşte în Luxemburg, unde salariul minim e de 1.682 de euro pe lună, adică de aproape… 12 ori mai mare decât în România!
Leafă de şofer la stat – 2.198 de lei
Chiar dacă, de un an, se tot vorbeşte despre lefurile mici ale angajaţilor de la stat, există bugetari care reuşesc să facă faţă tăierilor de salarii. Astfel, un şofer de la Ministerul Sănătăţii a reuşit să ia, în luna noiembrie 2010, un salariu de aproape 2.200 de lei. Conform listei oficiale a veniturilor nete din Ministerul Sănătăţii, publicată pe site- ul instituţiei, şoferul a încasat această leafă consistentă chiar şi după tăierea de salariu de 25%, aplicată bugetarilor în luna iulie.
Protestul şoferilor se încheie astăzi
Astăzi ar trebui să fie ultima zi a protestului faţă de preţul crescut al carburanţilor. Şoferii au fost îndemnaţi să tragă pe dreapta timp de trei zile şi să nu alimenteze, decât în cazuri urgente, în zilele de 17,18 şi 19 ianuarie. În ediţia de ieri, vă relatam că prima zi de “protest”, ca şi a doua, nu a avut mare succes. Deşi sunt anonimi, iniţiatorii protestului ar putea avea parte de mai multă satisfacţie astăzi, în ultima zi. Automobil Club Român a început să strângă păreri ale şoferilor, la filialele din toată ţara, privind preţurile exorbitante practicate din benzinării, pentru a stabili dacă se poate iniţia un protest naţional.
ONU avertizează asupra unei crize alimentare!
Organizaţia Naţiunilor Unite atrage atenţia că aproape jumătate din populaţia lumii e afectată, în diverse forme, de foamete. Situaţia, creată de tot mai desele incendii, inundaţii, alunecări de teren, cutremure, epidemii şi de scumpirea alimentelor, poate degenera, spun cei de la ONU, în violenţe de stradă.
Motorină «îndoită» cu apă, în Capitală
Ultimele controale desfăşurate de inspectorii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANANPC) la benzinăriile din Capitală arată că acestea comercializează carburanţi “îndoiţi” cu apă.
De parcă preţurile exorbitante la care au ajuns combustibilii nu erau de ajuns, acum descoperim că se şi “umblă” la ei! Conform unor analize făcute, recent, de ANPC în laboratoare de specialitate, în mai multe benzinării din Bucureşti s-a depistat că benzina conţinea impurităţi mecanice, iar motorina, un conţinut mare de apă! Au fost aplicate 16 amenzi, în valoare de 47.500 de lei.
Mecanicii auto susţin că, în cazul în care calitatea carburanţilor nu e asigurată, se poate distruge motorul maşinii.
Se poate distruge motorul
“Carburantul poate provoca daune serioase, atunci când cifra octanică nu e cea corespunzătoare. Pentru că benzina nu se aprinde toată din prima, se pot produce două explozii consecutive, care distrug pistoanele şi alte componente. Dacă sunt impurităţi, apar probleme la injectoare sau la pompe de injecţie. Însă această problemă apare des, întrucât combustibilul trece prin circuite mecanice, iar de la aceste mişcări apar reziduuri, rezultate chiar de la componentele maşinii”, ne-a spus Mihai Zamfir, proprietarul “Mihai Services” (www.mst-auto.ro), din Bucureşti. (Claudiu Pacearcă)