inginerie aerospatiala. Legaturile sale cu modelismul dateaza din momentul in care s-a inscris la Cercul de aeromodelism din Constanta. La inceput a facut avioane teleghidate, insa de vreo doi ani s-a axat pe navomodele. „Prima oara am vrut sa fac un avion mare, dar era prea scump. Apoi, am vazut pe canalul Discovery un documentar despre hovercraft si am decis sa fac si eu unul”, povesteste Teo.
A inceput prin a se interesa cum functioneaza masinaria si a adunat toate datele necesare. in luna noiembrie a anului trecut, a construit un hovercraft la scara mai mica, dar care functioneaza perfect. „Aceasta ambarcatiune se compune dintr-o platforma si unul sau mai multe motoare, prevazute cu elice. Aerul produs de elice este folosit atat pentru propulsie, cat si pentru ca platforma sa pluteasca. 30% din aer este directionat sub platforma, care se ridica si atinge apa doar cu marginile”, ne-a explicat Teo principiul de functionare. Modelul construit de el se manevreaza printr-o telecomanda cu unda radio care l-a costat 200 de euro.
Dupa ce a vazut ca poate face asa ceva, a trecut la planul B, adica la construirea unui hovercraft de doua persoane, cu dimensiunile de 3,5 m lungime si 1,8 m latime.
„Am facut proiectul si am decis sa-l echipez cu un motor de Oltcit, pentru ca e usor, ieftin si are racirea prin aer. Mi-am facut un calcul si cred ca mi-ar trebui 4.000 de dolari ca sa-l pot construi. Sper sa gasesc un sponsor, pentru ca s-ar putea deschide si o afacere cu asa ceva. in Romania nu se construiesc hovercrafturi, dar sunt romani care si-au cumparat din import la pretul de 30.000 $”, ne-a mai spus Theodor.
Hovercrafturile sunt folosite in multe activitati, pornind de la interventii armate si pana la ambulanta. Armata americana foloseste astfel de ambarcatiuni pentru misiuni in zone dificile, mlastinoase. in Romania, aceste masinarii sunt excelente pentru deplasarile in Delta Dunarii si in caz de inundatii.