Atenţie la calitate
Citeşte cu atenţie cartea maşinii! Alege uleiul care respectă standardul impus de producătorul maşinii.
API: de la ulei clasificat SG/CE la ulei de înaltă performanţă SM/CI. S pentru motoare pe benzină, C pentru diesel.
ACEA: de la ulei clasificat A1/B1 până la ulei superior A5/ B5. A desemnează motoare pe benzină, B e pentru motoare diesel.
Pentru producători ca VW sau Mercedes, uleiul de motor are cerinţe specifice (şi o clasificare separată).
Când îl înlocuieşti…
Înlocuirea uleiului e, probabil, una din cele mai simple operaţii ce pot fi efectuate chiar de către conducătorul auto. Totul este să fie parcurşi următorii paşi:
1. Reciclează. Uleiul uzat şi filtrul trebuie colectate şi predate unui centru de colectare sau unui service auto.
2. Înlocuieşte şi filtrul. Când schimbi uleiul, schimbă şi filtrul. Acesta este plin de particule de metal şi impurităţi acumulate. La cele mai multe tipuri de maşini, filtrul se schimbă cu totul. Se unge garnitura cu ulei şi se înfiletează cu mâna. La Opel se deschide carcasa filtrului şi se înlocuieşte elementul filtrant din hârtie.
3. Atenţie la cantitate. Foloseşte tipul şi cantitatea de ulei specificate de către producătorul maşinii. Atenţie, prea mult ulei dăunează maşinii!
4. Verifică nivelul. Porneşte pentru scurt timp motorul, apoi verifică nivelul uleiului. Completează până la nivelul maxim.
De unde îl cumperi
Uleiul de motor este scump, iar la staţiile de combustibil costă mai mult decât atunci când este achiziţionat online sau din magazinele de accesorii.
Prin urmare, e bine să-l cumperi din timp şi să-l completezi periodic, nu doar atunci când nivelul scade sub minimumul admis.