În primul rând, conducătorii auto ar trebui să meargă cu maşina într-un service auto specializat, pentru a se face o verificare completă a autoturismului înainte de venirea iernii, spune Adrian Grigore.
„Există aparate speciale, pe care numai în service-urile auto le găsim, care pot analiza densitatea antigelului, adică a lichidului de răcire a motorului. Acesta trebuie să reziste la îngheţ, de aceea, iarna, se foloseşte un antigel mai vâscos. Totodată se verifică lichidul de spălare a parbrizului şi se înlocuieşte cel de vară cu cel de iarnă, care rezistă până la -25, -35 de grade Celsius. Şi, foarte important, instalaţia de climatizare trebuie să fie funcţională, pentru că dacă vara o folosim pentru a răcori autoturismul, iarna are rolul de a ne ajuta să dezaburim geamurile”, a explicat pilotul de raliuri.
Cauciucurile de iarnă – ce trebuie să știm când le cumpărăm
În ceea ce priveşte anvelopele pentru sezonul rece, care sunt obligatorii pe drumurile acoperite de zăpadă, fiind Adrian Grigore a explicat cum alegem cauciucurile de iarnă potrivite.
„În primul rând ne uităm la data fabricaţiei. Acestea nu trebuie să fie mai vechi de 3-4 ani. Apoi, ne uităm la profilul cauciucului, cu cât sunt mai adânci şanţurile, iar lamelele sunt mai moi, cu atât anvelopa este mai bună. Este important ca şoferii să cumpere cauciucuri de calitate, care au garanţie, fiindcă vorbim, totuşi, de cea mai importantă componentă a maşinii în sezonul rece. Practic, de calitatea anvelopei depinde siguranţa şi securitatea celor din autoturism”, mai arată Adrian.
Acesta spune că, pe timpul iernii, din portbagajul autoturismelor nu ar trebui să lipsească cablul de tractare, cablurile de pornire a maşinii şi lopata.
„Eu am întotdeauna în portbagaj un cablu de tractare, pentru că nu se ştie cum rămân împotmolit cu maşina în zăpadă şi cu ajutorul acestei şufe pot fi scos de acolo. Am cabluri de transfer curent, pe care le pot folosi să pornesc maşina în cazul în care s-a descărcat bateria din cauza frigului. Şi am şi o mică lopată, pe care o pot folosi dacă rămân blocat din cauza zăpezii”, a precizat Adrian Grigore.
Desigur, şoferii care vor să nu fie luaţi prin surprindere de venirea iernii trebuie să scoată şi ceva bani din buzunar. Să îţi pregăteşti maşina pentru iarnă poate costa chiar şi un salariu minim pe economie.
Prețurile au crescut în octombrie 2017 cu 2.6% față de anul trecut. Ce produse s-au scumpit cel mai mult
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro