Monitorul, care încorporează și analizează rezultatele sondajului internațional referitor la profesori și învățare organizat de OCDE, prezintă informații valoroase cu privire la modul în care cadrele didactice își evaluează situația actuală și la viziunea lor despre viitor.
„Un proiect atât de ambițios ca spațiul european al educației are nevoie de finanțare pe măsură. Din acest motiv, Comisia a propus dublarea bugetului programului Erasmus în următorul buget pe termen lung al UE pentru perioada 2021-2027, astfel încât să poată beneficia de program un număr mult mai mare de persoane”, transmite comisarul european pentru educație, cultură, tineret și sport, Tibor Navracsics.
Acesta notează și principalele provocări cu care profesorii europeni se confruntă în acest moment.
„În primul rând, profesorii își doresc programe de formare mai numeroase și de mai bună calitate, pentru a face față provocărilor sociale și tehnologice cu care se confruntă. Una dintre aceste provocări este să profite la maximum de noile tehnologii, fără a pierde însă din vedere efectele lor nocive.
O altă provocare este sprijinul de care profesorii au nevoie pentru a face față dificultăților predării în medii școlare caracterizate de o mare diversitate culturală.
În al doilea rând, profesorii doresc recunoașterea rolului lor. Potrivit sondajului, numai 18 % dintre aceștia consideră că profesia lor este apreciată de restul societății. Pe lângă salarii, care rămân în general reduse, creșterea prestigiului și a autorității profesorilor reprezintă o obligație, nu o opțiune.
Monitorul subliniază, de asemenea, penuria de cadre didactice din mai multe state membre, în special pentru materiile legate de științe, tehnologie, inginerie și matematică, și abordează totodată diverse alte chestiuni sociale presante. De câte cadre didactice vom avea nevoie în viitor și pentru câți elevi?”, transmite Tibor Navracsics.