stabileste ca poate fi lasat fara gaze naturale orice consumator care nu a platit factura intr-un interval de 41 de zile de la emiterea acesteia, fara ca Distrigaz sa il someze in prealabil. Altfel spus, in contractul pe care fiecare consumator de gaze a fost nevoit sa il incheie exista mai multe puncte in capitolul „Raspunderea contractuala” care sunt dezavantajoase pentru consumator, dar pe care nici o autoritate care ar trebui sa il protejeze pe cetatean nu le taxeaza. Iata care sunt „sanctiunile” hotarate de Distrigaz:
* penalizarile de intarziere se percep din a 11-a zi de emitere a facturii, daca aceasta nu a fost platita in termen de 30 de zile de la data scadentei;
* intreruperea furnizarii gazelor naturale incepand cu a 41-a zi calendaristica de la data emiterii facturii, fara preaviz, in cazul neindeplinirii obligatiei de plata, inclusiv a majorarilor de intarziere;
* daca in 60 de zile consumatorul nu a achitat integral contravaloarea serviciilor de furnizare a gazelor, majorarile de intarziere si nu a constituit garantia ceruta de furnizor, se poate rezilia contractul.
Despre aceasta garantie se aminteste doar in contractul de furnizare. Nu se specifica valoarea ei si mai ales cand trebuie platita.
in urma cu ceva timp, se platea la gaze o astfel de taxa, care se constituia sau se actualiza anual si valoarea ei era echivalentul unei facturi lunare. Garantia revine o data cu noul contract, dar valoarea ei nu mai este explicata in contract.
Am aflat insa de la reprezentantii Distrigaz ca se plateste doar de acei clienti care au ajuns in situatia de a fi deconectati de la retea pentru neplata. De aceea este numita „garantie de bun platnic”.
Este stabilita in continuare in functie de consum, iar pentru consumatorul casnic reprezinta contravaloarea a 300 de metri cubi. Garantia se va returna consumatorului, dupa scaderea eventualelor debite, in cazul rezilierii contractului sau daca timp de 2 ani consecutivi consumatorului nu i s-a mai sistat furnizarea gazelor naturale pentru neplata.