„În cazul a cel puţin 463 de milioane de copii ale căror şcoli s-au închis din cauza COVID-19, nu putem vorbi de învăţare la distanţă”, a afirmat Henrietta Fore, directorul executiv al UNICEF.
„Numărul impresionant de copii a căror educaţie a fost întreruptă complet timp de luni bune reprezintă o urgenţă educaţională globală. Aceasta poate avea repercusiuni ce s-ar putea resimţi decenii la rând la nivelul economiilor şi al societăţilor”, susţine Henrietta Fore.
La momentul de vârf al restricţiilor naţionale şi locale impuse populaţiei, aproape 1,5 miliarde de elevi au fost afectaţi de închiderea şcolilor.
Raportul UNICEF are la bază date culese din circa 100 de ţări, măsurând accesul public la internet, televiziune sau radio.
Raportul scoate la iveală diferenţe semnificative între regiuni. Elevii din Africa Subsahariană sunt cei mai afectaţi, jumătate dintre aceştia neavând acces la educaţia la distanţă.
Numărul minim de elevi fără acces la educaţia la distanţă
- Africa de Est şi de Sud 49% 67 de milioane
- Africa de Vest şi Centrală 48% 54 de milioane
- Asia de Est şi Pacific 20% 80 de milioane
- Orientul Mijlociu şi Africa de Nord 40% 37 de milioane
- Asia de Sud 38% 147 de milioane
- Europa de Est şi Asia Centrală 34% 25 de milioane
- America Latină şi Caraibe 9% 13 milioane
- Global 31% 463 de milioane
Elevii din gospodăriile cele mai sărace şi cei din mediul rural se confruntă, pe departe, cu cel mai mare risc de a nu beneficia de educaţie pe durata închiderii şcolilor, potrivit raportului. La nivel global, 72% dintre elevii fără acces la educaţia la distanţă trăiesc în gospodăriile cele mai sărace din ţara lor.
UNICEF îndeamnă guvernele să prioritizeze redeschiderea în siguranţă a şcolilor în momentul relaxării restricţiilor. În cazul în care nu este posibilă redeschiderea acestora, UNICEF îndeamnă guvernele să includă programe de educaţie compensatorie în planurile de continuitate şi redeschidere a şcolilor pentru recuperarea orelor pierdute.