Astfel, ARF va investi 300 de milioane de euro, din fonduri europene, pentru achiziția celor 100 de vagoane de călători, de ultimă generație, iar beneficiariul acestora va fi cel ce câștigă licitația pe un anumit traseu, informează stiri.tvr.ro.
“Condițiile ar trebui să fie aceleași pentru toți (…) În funcție de cel care a câștigat licitația pe un anumit traseu va primi posibilitatea de a utiliza materialul rulant achiziționat de Agenția de Reformă Feroviară”, a spus președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu.
Vagoanele vor fi puse la dispoziția companiei de stat CFR Călători, dar și a operatorilor feroviari private, însă, numai după ce autoritățile vor regândi mersul trenurilor.
CITEȘTE ȘI… „La ce trebuie să mai învăţ la Geografie, când eu am Waze?”. Așa a picat Bacalaureatul copilul unor vedete
Totuși, marele beneficiar al investiției ar putea fi CFR Călători, cel mai mare operator de transporturi feroviare. În prezent, din cele 1.200 de trenuri ale societății, doar zece sunt dotate cu internet., iar 800 au sisteme de climatizare.
“Autoritatea pentru Reformă Feroviară va demara procedura de achiziție a materialului rulant începând cu luna septembrie. Acestea vor fi de noua generație, dotate cu WI-FI și aer condiționat”, a declarat președintele Autoritatea de Reformă Feroviară, Marian Păun.
CFR Călători are în dotare peste 1.400 de locomotive și vagoane., iar ultimele investiții majore au fost realizate în 2011. Vechimea medie a parcului este de peste 25 de ani, precizează sursa citată.
În România, zilnic, peste 150.000 de călători circulă cu trenul. Peste 58 de milioane de pasageri au călătorit cu trenul, anul trecut, în România. Autoritățile se așteaptă ca numărul călătorilor să crească, anul acesta, cu peste 5 milioane.
CITEȘTE ȘI… VIDEO EXCLUSIV/ „Îngerul păzitor” al sinucigașilor de la metrou. A salvat, până acum, șase cauzuri de suicid – majoritatea din dragoste…