PNL-iştii îşi arată soţiile alegătorilor
Liberalii au fost instruiţi să îşi ia consoartele în campanie, pe motiv că principalul lor adversar, Traian Băsescu, a făcut furori de nenumărate ori, când a apărut la braţ cu soţia şi cu fiicele sale. Mai mult, familia, ca imagine de campanie, este una din ideile lui Dan Andronic, consilierul principal al liberalilor, strategie pe care acesta a testat-o şi în 2004, când păstorea campania pentru preşedinţie a lui Adrian Năstase. De acest sfat, cel mai mult a ţinut cont liderul deputaţilor, Bogdan Olteanu, care apare peste tot la întâlnirile cu electoratul, împreună cu soţia lui, Cristina.
PSD Dumnezeu este pe post de agent electoral
La PSD, reţeta de promovare a partidului cere renunţarea la lux. Pe scurt, candidaţii trebuie să se lipsească de maşinile scumpe, de ceasurile de mii de euro, de bijuteriile valoroase şi, în general, de orice fel de obiect care ar contrasta cu imaginea de partid, apărător al clasei muncitoare.
Aşadar, deplasările în teritoriu se vor face de preferinţă cu microbuzele, dacă nu, cu maşini din clasele modeste. Unul dintre cei mai afectaţi de aceste norme impuse de staff-ul de campanie este fostul premier Adrian Năstase, care nu-şi va putea lua cu el, la Mizil, faimosul automobil Chrysler. Social-democraţii clujeni s-au gândit că Dumnezeu e un aliat de bază în alegeri. În concluzie, au întocmit un ghid electoral pentru candidaţii PSD, care nu trebuie să omită în discuţiile cu cetăţenii să facă apel la Dumnezeu şi să citeze din Biblie, pentru a atrage cât mai mult electorat.
PD-L fără tocuri şi bijuterii
Şi pedeliştii lui Emil Boc trebuie să se prezinte alegătorilor în cea mai modestă variantă pe care o pot scoate în lume. Strategii le-au interzis acestora să se certe cu oamenii, să nu îi contrazică sub nici o formă, aşa încât să nu şi-i pună în cap. Numai că interzicerea apariţiilor ostentative, de exemplu a tocurilor, loveşte în distinsele graţii ale partidului, printre care şi Elena Udrea, obişnuită cu ţinutele sofisticate. Sfatul dat de consilierii de imagine ai PD-L, în ceea ce priveşte evitarea apariţiilor cu obiecte sau cu maşini luxoase, l-a scos din sărite pe Silviu Prigoană, care a sărit în sus, refuzând „să pozeze” în sărac lipit pământului. Mai mult, pentru că lumea ştie cine e, Prigoană a anunţat că în campanie îşi va arăta cele mai scumpe maşini, şi cele mai de lux haine şi se va „afişa”, ostentativ, cu cele mai valoroase bijuterii.