IsoStandard – Organism național de certificare sisteme de management: ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001, ISO 45001, ISO 22000, ISO 27001, etc.
În principiu, nimeni nu poate fi obligat să adere la un standard ISO pentru un sistem de management. În ciuda tuturor, unele norme sunt mai puternice decât legile: cei care nu le respectă vor fi pedepsiți de piață (sau de client). Standardul de management al calității ISO 9001 a devenit în cele din urmă un standard foarte important. Multe companii mari acceptă doar furnizori care îndeplinesc cerințele și specificațiile ISO 9001. Deci ISO are multă putere în mâinile sale. ISO împarte acest lucru cu celelalte două mari organizații internaționale de standardizare, ITU și IEC. Uniunea Internațională a Telecomunicațiilor (UIT), după cum sugerează și numele său, se ocupă de telecomunicații, Comisia Electrotehnică Internațională (IEC) se ocupă de ingineria electrică și tehnologia informației.
Standardul în managementul calității ISO 9001 – de la pretendent la urmărire
Puțini oameni își dau seama că, fără aceste norme internaționale, lumea ar fi instantaneu haotică. De exemplu, nu ai fi putut să călătorești în Spania sau să efectuezi apeluri în străinătate. Deci, specificațiile ISO sunt rezonabile și justificate într-un mod inteligibil.
Deoarece ISO, la fel ca multe alte organizații de acest tip, nu trebuie să se teamă de concurența directă, concentrarea asupra clienților a fost uneori scurtată.
Principiul orientării proceselor în managementul calității ISO 9001
Accentul nu se pune pe „diviziuni”, ci pe conexiunea procedurală dintre activități. Orientarea procesului avansat forțează gruparea de activități și resurse în procese, precum și gestionarea și controlul acestora. ISO 9001 necesită în mod explicit reprezentarea „interacțiunilor” proceselor. Un sistem al managementului calității însoțește și examinează toate procesele operaționale esențiale și chiar și cu o bună organizare, acest lucru duce la oportunități de optimizare. Procesele de management și sarcinile zonelor de sprijin sunt incluse în mod expres și:
- formulează clar sarcinile care trebuie îndeplinite,
- definește responsabilitatea și competența, precum și interfețele,
- furnizează fondurile necesare pentru îndeplinirea lor
- monitorizează implementarea proceselor și evaluarea succesul acestora
- identifică și gestionează sistematic riscurile și oportunitățile.
Principiul îmbunătățirii continue a managementului calității ISO 9001
Scopul îmbunătățirii continue este de a crește satisfacția clienților. Cu ajutorul politicii de calitate, aceasta poate fi internalizată ca mentalitate la toți angajații. Procesul de îmbunătățire este definit de o procedură pas cu pas în sensul ciclului Plan-Do-Check-and Act. Există un ciclu constant de planificare, activitate, control și îmbunătățire: ciclul PDCA (Plan-Do-Check-Act). Aceasta are ca scop analiza și îmbunătățirea constantă a tuturor proceselor din companie. Când a fost implementată o îmbunătățire, acesta este stabilit ca standard și astfel integrat permanent în modelul de proces al companiei. Doar atunci când standardizarea a fost complet finalizată se va căuta o îmbunătățire suplimentară.
Ce avantaje oferă un sistem de management al calității conform cerințelor standardului ISO 9001?
Prin introducerea unui sistem al managementului calității, tu sau compania ta puteți beneficia de numeroase avantaje. Vei găsi o listă a acestora mai jos:
- Creșterea rentabilității.
- Satisfacția clienților, precum și îmbunătățirea loialității clienților.
- Îmbunătățirea ratingului băncilor, furnizorilor, clienților etc.
- Economii de costuri și îmbunătățire continuă
- Avantaj competitiv și optimizarea proceselor de lucru
- Flexibilitate și procese operaționale transparente
- Îmbunătățirea calității produsului și evitarea erorilor (minimizarea costurilor de eroare)
- Recunoaștere la nivel mondial și nivel ridicat de conștientizare a sistemului de management al calității în conformitate cu ISO 9001.
- Detectarea și corectarea punctelor slabe, precum și îmbunătățirea comunicării
- Conformitate legală și siguranță la locul de muncă.
Cu o echipă de auditori cu experiență în certificarea iso natională și internațională IsoStandard certifică excelența în România încă din 2010.
Certificare ISO (Agentie de certificare) adresa: Șoseaua Giurgiului 1, București – Telefon 0728 522 552