Dorina Dinulescu (str. Bucegi nr. 112, bloc 1): Desi administrarea blocului e jalnica, schimbarea e greu de realizat din cauza faptului ca nimeni nu se incumeta sa preia rolul de manager. Cum si posibilitatile materiale ale membrilor asociatiei sunt precare, ne-am fi dorit un administrator din oficiu. Poate Primaria sectorului sa ne ofere asa ceva?
Daca in justitie e posibil sa solicitati un avocat din oficiu, in cazul administratorilor de imobile ni se ofera solutia legala de a ne asigura managementul apeland la firme autorizate, unele dintre ele functionand sub coordonarea unor ONG-uri precum Federatia Asociatiilor de Proprietari. Cu precizarea ca administratorii calificati de care se dispune sunt retribuiti pentru prestatiile lor, activitatea de voluntariat in acest domeniu nefiind regasita nici in “Epoca de aur”.
Lisaveta Bejan (aleea Tomesti nr. 11, bloc 14): Cum apreciati faptul ca, noua, contabilul asociatiei ne-a trecut pe chitanta de intretinere 320.000 de lei in plus pentru o asa-zisa revizie contabila? Trebuie sa platim pentru greselile altora?
Expertiza contabila la care va referiti poate fi hotarata numai de adunarea generala a asociatiei si vizeaza gestiunea asociatiei, implicit si banii care i-ati platit si urmeaza sa-i mai platiti. Expertiza contabila putea sa fie propusa de comitetul executiv, dar nu sa si fi hotarat in numele tuturor detinatorilor de spatii din imobil.
Gheorghe Stefan (aleea Ghirlandei nr. 14, bloc 5): Administratorul, cu exceptia comitetului executiv, si-a extins spatiul de locuit cu circa 6 mp, ocupand fosta uscatorie a blocului, prin spargerea zidului despartitor. Din 64 de proprietari n-au semnat decat 12 pentru o astfel de lucrare. Ce-i de facut?
Pentru faptul ca administratorul s-a autoimproprietarit cu un spatiu comun trebuie deschisa o actiune in justitie. Totodata, trebuie sesizata Primaria de sector pentru spargerea acelui zid despartitor, care poate pune in pericol siguranta intregii cladiri.
Raspunde problemelor dumneavoastra specialistul nostru, Eugen Eftimiu