Noua ordonanță de urgență care va schimba Codul Muncii are în vedere semnătura electronică calificată pentru contractele de muncă/acte adiționale și semnătura electronică avansată pentru documente din domeniul relațiilor de muncă/securității și sănătății în muncă.
La încheierea contractului individual de muncă sau actului adițional la contract, părțile se pot pune de acord să folosească, după caz, semnătura electronică calificată, însoțită de marca temporală calificată și emisă de un prestator de servicii de încredere calificat potrivit Regulamentului (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 iulie 2014.
Totodată, părțile pot conveni să folosească semnătura electronica avansată pentru întocmirea anumitor înscrisuri/documente din domeniul relațiilor de muncă/securității și sănătății în muncă rezultate la încheierea contractului individual de muncă, pe parcursul executării acestuia sau la încetarea contractului.
Ordonanța de urgență mai precizează că angajatorul poate suporta cheltuielile pentru achiziționarea semnăturilor electronice și că nu îl poate obliga pe salariat să utilizeze semnătura electronică calificată sau avansată.
La încheierea contractului individual de muncă și a celorlate acte convenite, angajatorul și angajatul trebuie însă să folosească același tip de semnătură, respectiv semnătura olografă, semnătura electronică calificată sau semnătura electronică avansată.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro