Nascut acum 30 de ani la Oberhoffen, in Alsacia, el nu a fost atras de la inceput de sporturile cu motor. Era un copil pasionat de gimnastica, dovedind multe aptitudini pentru aparatele care necesitau indemanare, dar si forta. Era atat de talentat, incat antrenorii sai il vedeau ca o mare speranta. Dar cel mai mult il atragea tot ceea ce era legat de viteza. Vecinii erau terorizati de micul Loeb, care se lua la intrecere cu prietenii in curse de motorete. Momentul de cotitura avea sa vina in 1995, cand se inscrie in “Rally Jeune Peugeot”, o competitie de promovarea tinerelor talente al carei castigator primea sansa de a beneficia de un model 106 echipat pentru raliuri. Taxa de inscriere a fost de 100 de franci si i-a fost platita chiar de “Leul din Sochaux”, care a vazut in el un viitor as al volanului.
Desi a fost al doilea in finala, a reusit cel mai rapid timp pe un tur de circuit. Un an mai tarziu, se reinscrie in concurs. Din nou fara sorti de izbanda. La 23 de ani, Sebastien are norocul sa-i intalneasca pe cei care formau “Ambition Sport Auto”, o asociatie ce sustinea financiar talentele care nu dispuneau de bugetul necesar. Astfel, ajunge la comenzile unui mic bolid Peugeot 106 Rallye 1300.
Apoi trece sub aripa Federatiei Franceze, care-l “arunca” in groapa cu lei a CM. Cu un Citroen Saxo KitCar, Sebastien face minuni si rezultatele apar. Isi castiga cu regularitate clasa, iar Citroën il ia in echipa de uzina. La prima etapa, termina al doilea, la San Remo.
Din 2002, incepe sa insire si succesele in CM. Au fost cinci pe asfalt, pentru ca in Suedia 2004 sa vina si cel dintai pe un amestec de macadam si zapada.
Un pneu de zapada
are 400 de cuie
Cu toate ca vremea nu a mai oferit conditii ca altadata, gheata luand locul zapezii, Raliul Suediei nu ar fi posibil fara un element esential: pneurile cu cuie.
Concepute special pentru aceasta competitie, aceste anvelope reprezinta, de multe ori, cheia succesului pentru piloti si constructori.
Chiar daca tehnologia utilizata nu-si gaseste rasunet in productia cotidiana, Michelin si Pirelli investesc sume importante in aceste cauciucuri. Ele sunt in principal de doua tipuri: de zapada si de gheata. Primele sunt utilizate pe probe acoperite de zapada proaspat cazuta sau pe gheata care se topeste. Dispunerea cuielor este in V simetric si se foloseste un singur tip de aliaj pentru turnarea cuielor. Cele de gheata au o dispunere asimetrica a crampoanelor, iar acestea pot fi din doua tipuri de aliaj metalic. In ambele cazuri, lungimea maxima a cuiului poate fi de 20 mm, diametrul de 9 mm la baza si 2,5 mm la varf, iar greutatea de 4 grame. Pe suprafata de rulare a fiecarui pneu pot fi dispuse maximum 400 cuie. De remarcat ca pe o speciala ca Granberget, in lungime de 52 km, un cui vine in contact cu gheata de 25.000 de ori!