Publicația scrie despre cei doi strategi, care ar fi ajutat PSD să câștige alegerile parlamentare. De asemenea, articolul este ilustrat cu două fotografii. Într-una apar cei doi specialiști israelieni în strategie electorală, iar în alta unul dintre ei apare alături de Gabriela Firea, primarul Capitalei.
“PSD a câștigat 45,67 la sută din voturi comparativ cu 20,4 la sută cât a obținut următorul partid clasat, într-un moment în care partidele de dreapta câștigă rând pe rând alegerile din Europa”, scrie sursa citată.
Potrivit The Jerusalem Post, Moshe Klughaft este cunoscut pentru succesul său ca strategist șef pentru Bayit Yehudi (Căminul Evreiesc, partid al evreilor ultraortodocși – n.r.), dar a lucrat și la un protest al rezerviștilor, după al doilea război cu Libanul, din 2006, care a ajutat la revenirea dreptei la putere în Israel. El s-a mai implicat și într-o campanie de studiere a matematicii, în care apărea și fostul președinte Shimon Peres, care a decedat în luna septembrie.
Al doilea strateg care a ajutat PSD-ul este Sefi Shaked, care a lucrat în campaniile premierului israelian Benjamin Netanyahu și a președintelui partidului Shas (partid religios ultraortodox – n.r.), Arye Deri.
Potrivit sursei citate, campania pentru PSD a schimbat imaginea partidului în cea a unei formaţiuni reprezentând o alternativă mai proaspătă, patriotică.
“Pentru a îmbunătăți imaginea partidului de centru-stânga, Klughaft și Shaked au folosit mesaje care în mod tradițional vin de la partidele de dreapta. Sloganul lor fost „Îndrăznește să crezi în România”, scrie The Jerusalem Post.
Au convins tineri să se filmeze și să trimită înregistrări în care spun că ei cred în România. Unul dintre clipuri i-a avut ca protagoniști pe tineri care spuneau că ei cred în România în timp ce se supuneau unui test cu detectorul de miniciuni, arată Jerusalem Post.
Au fost și videoclipuri negative, în care se spunea că susținătorii altor partide nu cred în viitorul țării. În alte clipuri creative apar cetățeni mai în vârstă care le cer tinerilor să voteze pentru viitorul țării, o cameră ascunsă care surprinde un cetățean care are de-a face cu birocrația în timp ce încearcă să-și ia permisul auto, europeni care spun în șapte limbi că ei vor ca social-democrații să câștige și reacții ale oamenilor care primesc un carnet cu realizările guvernului în exercițiu și care se dovedește că este gol. Asemenea clipuri au fost foarte diferite de cele folosite până atunci în campaniile din România, în care apăreau cu precădere oameni în prim-plan, cu cravată, care vorbeau, menționează publicația israeliană.
The Jerusalem Post precizează că Klughaft și Shaked nu au dorit să fie intervievați.