R. Sa mai intelegem si ca va bucurati de o apreciere speciala din patea Premierului, a presedintelui Organizatiei de Bucuresti a PSD si a Prefectului?
D.M.V. Sincer vorbind, pana si sugestia intrebarii dumneavoastra ma onoreaza. Altceva voiam sa spun. Personalitatile partidului nostru si Prefectul de Bucuresti nu au venit la Liceul Ion Barbu pentru mine, ci pentru ceea ce am facut eu, impreuna cu consilierii de la sectorul 5. Liceul Ion Barbu era oricum de mare vizibilitate prin performantele elevilor si ale profesorilor lui. Trebuie sa luam si acest lucru in calcul, nu? Prezenta Premierului Romaniei la deschiderea anului scolar 2003-2004 la un obiectiv de invatamant din sectorul 5 are insa o alta explicatie, as spune eu. incepand de anul acesta, la perfomantele intelectuale ale elevilor si profesorilor s-a adaugat si o performanta administrativa, cum sa spun, de creare a unui mediu de invatare si pregatire foarte complex, in care eu am fost direct implicat.
R. La ce va referiti cu aceste merite administrative? V-ati implicat in organizarea sau activitatea Liceului Ion Barbu, sa intelegem?
D.M.V. Nu, nu asta am vrut sa spun. De altfel, nu ma pricep si nici nu este de atributia mea acest lucru. Voiam sa spun ca, astazi, Liceul Ion Barbu este astfel refacut la nivel de dotari specifice, incat a devenit un spatiu de invatamant care sa stimuleze elevii sa invete. In mod clar, pot spune ca investitiile pe care le-am facut aici au creat liceului o dotare de exceptie. Are un spatiu verde amenajat, are o pista de atletism, am introdus televiziune interioara, am investit in mobilier, zidarie, tamplarie. Am dotat, de asemenea, fiecare clasa cu proiector si calculator. Cred ca am reusit sa imbunatattim mult mediul in care invata elevii de la Liceul Ion Barbu. Aceste dotari si investitii pentru invatamantul preuniversitar reprezinta motivul pentru care domnii Adrian Nastase, Dan Ioan Popescu si Petre Enescu Botezatu, m-au onorat cu prezenta in sectorul 5 la deschiderea noului an scolar. Sintetizand, eu as spune ca am fost onorat de aceasta prezenta in calitate de simplu angajat al cetatenilor din sectorul 5 si de membru al Partidului Social Democrat care si-a facut datoria.
R. Cum comentati discursul Premierului referitor la invatamantul romanesc, rostit in aula liceului?
D.M.V. Clar. Eu sunt un administrator pragmatic. Daca vreti vreo analiza de discurs sau ceva de genul asta, nu ma pricep. Eu am retinut, si cred ca am luat bine, ideile care se refera la politica Guvernului si felul in care aceasta politica administrativa trebuie aplicata local, la mine la sector. Ca sa fiu sincer, m-am bucurat sa ma regasesc in partea de realizari si impliniri a Programului PSD la sectorul 5. Am retinut si indemnul de a continua Programul pentru invatamant si faptul ca trebuie sa se minimizeze pierderile si riscurile si ca performanta elevilor inseamna si un cadru adecvat de pregatire.
R. Pare ca va simtiti destul de confortabil la capitolul realizari administrative. Pe ce va bazati, ca sa folosim o vorba draga unui personaj din „Morometii” lui Marin Preda?
D.M.V. Ma bazez pe fapte. Sa va spun pragmatic si precis: eu sunt in grafic cu Programul pentru invatamant, la milimetru. Pe langa neajunsul datorat anul acesta ploilor, care au intarziat unele lucrari de finisare-constructii, vreau sa va spun ca am refacut si am dotat de la cap la coada la standarde de mare calitate 16 din cel 60 de unitati de invatamant de pe raza sectorului 5 – licee, scoli, gradinite. Pentru 3 gradinite am creat un mediu exceptional de pregatire. Copiii au laboratoare pentru limbi straine – engleza, franceza, germana dotate cu casti si tot ce trebuie si au chiar si o sala de fitness speciala pentru copiii de varsta lor.