Zilele trecute, la Punctul de Trecere a Frontierei Urziceni, judeţul Satu Mare, s-a prezentat pentru a intra în ţară italianul Livio C., în vârstă de 57 de ani, care conducea un Audi Q7. Cu ocazia formalităţilor pentru intrarea în România, poliţiştii de frontieră au constatat că maşina figurează ca fiind furată din Moscova, din luna octombrie 2007. Şoferul a declarat că a cumpărat maşina din Germania în anul 2007, in schimbul sumei de 50.000 euro si nu stia ca aceasta este furată. Autovehiculul, în valoare estimata de aproximativ 89.400 lei, a fost reţinut până la finalizarea verificărilor, iar italianul este cercetat acum pentru tăinuire la furt.
Tot la graniţe, la punctul Valea lui Mihai, judeţul Bihor, a fost depistat românul Marius D. în vârstă de 30 de ani, care conducea un Audi A4 , înmatriculat în Spania. Autoturismul figura ca „bun căutat pentru confiscare”, alertă emisă de autorităţile spaniole, la data de 23.11.2011. Şoferul a declarat că a cumpărat masina din Spania achitând suma de 11.000 euro, fără sa stie că autoturismul respectiv se află în litigiu. Şi acesta a rămas fără maşină şi este anchetat pentru tăinuire la furt.
În primele zece luni ale anului 2013, poliţiştii de frontieră români au depistat 196 autovehicule furate – 142 autoturisme, 24 automarfare, 8 microbuze, 8 remorci, 2 autocar şi 12 motociclete – din state ale Uniunii Europene sau alte state. Totodata, au fost constatate 130 de infractiuni pe linia traficului cu autoturisme furate, pe numele persoanelor implicate (cetateni romani, moldoveni, sarbi, italieni etc) fiind intocmite dosare penale. În continuare, principalii „furnizori” de maşini furate care tranzitează frontierele României sunt Italia, Franta şi Germania.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro