Ce ție nu-ți place… pasezi altcuiva
Astfel, atitudinea celor intervievați în momentul primirii unui cadou nedorit variază de la „păstrarea acestuia în ideea că poate va fi folosit ulterior” (39.6%) sau „oferirea sub formă de cadou unei alte persoane” (33%) până la folosirea acestuia (11.5%), donarea (5.5%) sau chiar aruncarea lui (4.4%).
Bani mulți – pretenții mari
Din distribuția pe categorii de vârstă, sex și venituri a rezultat faptul că tinerii sunt mai nemulțumiți în legătură cu darurile primite în comparație cu persoanele mai mature (38.8% la 20-29 ani, respectiv 38.6% la 30-39 ani comparativ cu 31.87% la 50-60 ani), femeile sunt într-o mai mare măsură nemulțumite decât bărbații (43.7% comparativ cu 28.3%), iar cu cât crește venitul pe familie, cu atât crește și nemulțumirea față de cadouri.
Cele mai apreciate de Sărbători: tichetele de masă și cele de cadouri
Mednet Marketing Research Center a realizat acest sondaj de opinie în perioada 9-14 noiembrie 2012, folosind metoda CATI (computer-assisted telephone interviewing), la comanda Edenred, cu scopul de a obține informații despre atitudinea românilor față de cadourile inutile și a completa precum și a confirma astfel datele obținute printr-o cercetare realizată în 2011. Astfel, cercetarea de anul trecut, realizată în 199 de companii cu peste 50 de angajați fiecare, de pe teritoriul României , a relevant faptul că, în majoritatea cazurilor, printre cele mai răspândite și apreciate beneficii primite de către angajați de la companie se numara tichetele de masă și cele de cadouri.
Unul dintre principalele motive pentru gradul mare de apreciere al acestui tip de cadou a fost identificat ca fiind libertatea oferită în ce privește utilizarea sa finală de către persoana care îl primește. Din perspectiva angajatorilor, acest tip de cadou este apreciat deoarece confera importante beneficii fiscale, este simplu de comandat si administrat si aduce companiei beneficii de imagine prin eleganta si memorabilitatea cadoului oferit angajaților.