This video frame grab image obtained February 22, 2021 shows pilot Scott Bahan in a Piper Cherokee small plane as it taxis to the runway in Alton,New Hampshire on Lake Winnipesaukee. Pilots comfortable with an icy landing can now use a runway on a frozen lake in the northeastern US state of New Hampshire.The 2,600-foot strip at Alton Bay on Lake Winnipesaukee opened to the public earlier this month when the ice became at least 12 inches thick. On Saturday, almost 20 inches of solid ice was measured. It is the only ice runway approved by the Federal Aviation Administration in the United States and is not for the faint-hearted."Ice is slippery. We get that a lot from the pilots," said airport supervisor Carol Niewola of New Hampshire's aeronautic transportation department.,Image: 592726513, License: Rights-managed, Restrictions: TO GO WITH AFP STORY - "Icy landing: runway opens on frozen US lake", Model Release: no
Pista se poate deschide numai atunci când gheaţa de pe lacul din New Hamphire are o grosime de cel puţin 30 de centimetri. Nu în fiecare iarnă se întâmplă asta, dar în acest sezon este posibil, întrucât este suficient de frig pentru a permite aeronavelor să aterizeze în siguranță, relatează luni AFP, citată de Agerpres.
Singurul aeroport pe gheaţă aprobat de Administraţia Federală a Aviaţiei (FAA), agenţia de transport aerian din SUA are o pistă lungă de aproape 800 de metri, iar grosimea gheții este verificată în fiecare zi de către Paul LaRochelle, managerul acestui aeroport.
Nu conducem camioanele noastre până aici dacă gheaţa nu are 30 de cm grosime. Dacă există 22 cm acolo, 30 cm acolo, 25 cm în alt loc, nu deschidem până când nu are aceeaşi grosime peste tot.
Paul LaRochelle, managerul aeroportului pe lacul înghețat din New Hampshire:
Grosimea pistei a atins 50 cm în acest weekend, iar pe aeroportul deschis în urmă cu o săptămână, cu personal de la Departamentul de Transporturi din New Hampshire, au aterizat câteva avioane, însă au întâmpinat câteva probleme.
„Gheaţa este alunecoasă. Mulţi piloţi spun asta. Să întorci, să opreşti devin manevre dificile, deşi ele sunt foarte uşor de făcut pe piste pavate sau cu iarbă, însă aici, pe gheaţă, este foarte diferit”, a spus unul dintre responsabilii operaţiunilor de pe pistă, Carol Niewola.