17 Feb. 2018 21:00

Rețete pentru postul Paștelui. Preparate hrănitoare și pline de gust

Distribuie

Rețete pentru postul Paștelui. Luni, 19 februarie, începe o perioadă de restricții culinare (și nu numai) ce se întinde până pe 8 aprilie, când sărbătorim Învierea. E un post greu, care are doar două dezlegări la pește, de Buna Vestire (25 martie) și de Florii (1 aprilie). Soluția pentru a da gust meselor, în lipsa proteinelor de origine animală, este să folosești legume cât mai diverse, multe zarzavaturi și neapărat condimente. Iată șase rețete de post, savuroase și hrănitoare.

Vinete cu roșii / VIDEO

Ingrediente: două vinete medii mai subțirele, 3-4 căței de usturoi, un ardei capia, 3-4 roșii medii, o jumătate de linguriță de sare, un vârf de cuțit de piper, pătrunjel, 2-3 linguri de ulei de măsline sau de floarea-soarelui.

Preparare: roșiile se taie cubulețe, ardeiul se mărunțește, usturoiul se pisează, apoi se amestecă toate într-un bol, adăugându-se uleiul. Vinetele se taie pe lung, se scobesc cât să se înlăture semințele, se presară sare pe ele și se lasă pe un șervet de hârtie pentru 10-15 minute, ca să se scurgă zeama, care e amară. Se șterg bine, se condimentează cu piper, apoi se așază într-o tavă tapetată cu hârtie de copt. Se umplu cu amestecul de roșii, ardei, usturoi și ulei. Se acoperă cu folie de aluminiu și se bagă în cuptor, la 200 de grade Celsius, pentru 30-40 de minute sau până sunt pătrunse bine. Se servesc cu pătrunjel tocat.

Legume la grătar

Ingrediente: o ceapă roșie, o vânătă, doi știuleți de porumb (sau porumb baby), câțiva cartofi noi mici, 3 morcovi mai mici, câteva roșii cherry, un dovlecel, un ardei capia roșu și un ardei gras galben, o legătură de ceapă verde, sare, piper, o lingură de ulei; pentru servit – pâine ciabatta, o crenguță de rozmarin, o linguriță de ulei.

Preparare: până se încinge grătarul, se spală și se curăță legumele, apoi se taie ceapa și vânăta rondele, dovlecelul și morcovii, fâșii (pe lung), iar porumbul, felii mai groase (dacă e baby, se lasă întreg). Se lasă întregi roșiile, cartofii și ceapa verde, iar ardeii se taie în două sau în trei, pe lung. Se așază legumele pe grătar, se asezonează cu sare și piper și se stropesc cu ulei. Se coc pe ambele părți și se servesc cu ciabatta stropită cu ulei și aromatizată cu rozmarin.

Ciorbă de legume

Ingrediente: o țelină mică, o ceapă, un păstârnac, o rădăcină de pătrunjel, 2 morcovi, o jumătate de ardei capia, 2 cartofi, o mână de fasole verde, o mână de mazăre, un praz, o lingură de bulion, 3 linguri de ulei, 400 ml borș, sare, piper, pătrunjel.

Preparare: se spală legumele, se curăță și se taie cuburi. Ceapa se toacă, prazul se taie felii (doar partea albă). Mai întâi se pun la fiert, în apă cât să le acopere, într-o oală de 3 l acoperită, rădăcinoasele (țelina, păstârnacul, pătrunjelul, morcovii). Se adaugă uleiul și un praf de sare. Se lasă la foc mediu cam 10 minute, apoi se adaugă ceapa, prazul, cartofii, fasolea, mazărea și ardeiul și se completează cu apă. Se pune iar capacul și se lasă să fiarbă la foc mediu cam 15-20 de minute. Când legumele sunt fierte, se adaugă borșul și bulionul și se lasă să dea într-un clocot, după care se stinge focul, se potrivește de sare și de piper și se adaugă pătrunjelul tocat.

 Salată de quinoa cu fructe și legume

Ingrediente: 200 g quinoa, o mână de baby spanac, câteva frunze de salată, un avocado, 4 linguri de migdale crude, ulei de măsline, zeamă de lămâie, un măr, o portocală, sare, o lingură de semințe de chia.

Preparare: quinoa se spală bine cu apă rece și se pune la scurs într-o sită, după care se fierbe 10-15 minute în 400 ml de apă, se scurge și se dă deoparte. Avocado, mărul și portocala se curăță și se feliază. Se amestecă uleiul de măsline cu zeama de lămâie, sare după gust, semințele de chia și sâmburii de migdale. Se pun toate ingredientele într-un castron, se toarnă sosul peste ele și se amestecă.

Orez cu legume

Ingrediente: un morcov mare, o rădăcină de pătrunjel, o rădăcină de păstârnac, o felie de rădăcină de țelină, 2-3 cepe, un cățel de usturoi, 75 ml ulei, 500 g mazăre, 250 g orez, 1 litru de apă sau de supă de legume, sare, piper.

Preparare: legumele se spală și se curăță, apoi rădăcinoasele se taie cubulețe, iar ceapa și usturoiul se toacă. Se călește ceapa în ulei, se adaugă usturoiul, urmat de rădăcinoase. Se pune și orezul, se călește 3 minute cu legumele, după care se toarnă apa sau supa, se adaugă mazărea, sare și piper după gust, și se lasă totul la fiert cam 15-20 de minute (în funcție de orez). După ce se stinge focul, se acoperă oala pentru 10 minute, apoi se servește.

Supă de linte și curry

Ingrediente: 500 g linte verde, două cepe, un cățel de usturoi, 3 morcovi, două linguri de ulei, o linguriță și jumătate de curry, 4 cartofi, sare, piper; pentru servire – pătrunjel și lipii.

Preparare: se toacă ceapa, usturoiul se pisează, morcovul se taie în bucăți și se călesc toate în ulei. Se adaugă cartofii cubulețe, lintea și pudra de curry și se acoperă cu apă. Se lasă să fiarbă până se înmoaie lintea. Se sărează, se piperează și se acoperă cu un capac 5 minute, ca să întrepătrundă aromele. Se servește cu pătrunjel tocat și lipie proaspătă.

Comentarii
Ultimele Video-uri