| Opinii

Despre Auchan, Ikea, Godină și lupta cu multinaționalele. Am cunoscut patroni români care m-ar fi dat afară de 5 ori pentru acest text

« Înapoi la articol

Comentarii (26)
Avatar comentarii

parpalache 08.03.2023, 15:47

E greu!Sa fie dreptate!Când Ponta a incercat sa mareasca redevențele(care sunt cele mai mici din...lume),s-a opus ambasadorul Zuckerman-ca sa apere interesele Schell,care se pregatea sa foreze gazele din Marea Neagra!Legea a fost aruncata la coș,dar culmea Schell a plecat-nu inainte de a primi o„despagubire”de 1,1 mld.de dolari!Dupa aceea,Dragnea și cu Darius Vâlcov au vrut sa-i imite pe Orban al Ungariei și pe cel din Polonia,vrând sa introduca o„taxa pe lacomia”multinaționalelor!Imprudența fatala pentru ei-ambii ajungând la pușcarie,trimiși de Justiția...„independenta”)!Ei uitând ca și Ungaria și Polonia au un loby foarte influent in State(cel puțin șase congresmani de origine iudeo magyara și cca 15 milioane de americani de origine poloneza)!Și atunci,domnule Rogozanu?!Chiar sa vrea politicienii aștia,credeți ca au vreo șansa?!

Avatar comentarii

Copenhaga1970 08.03.2023, 17:35

Construcția autorului este un castel de nisip pentru că pleacă și pune în prim-plan nivelul de salarizare. În spațiul economic, măsura valorii adăugate este dată de preț. Îmi doresc pentru România prețurile (adică plusvaloarea) din Elveția, pentru că și lefurile vor fi pe măsură. Dl Rogozanu spune că sunt și cazuri de frecători de mentă în sectorul bugetar, dar sunt minoritari totuși. Are date care să îl susțină? Atât timp cât serviciile publice sunt, cu îngăduință, la un nivel submediocru, o astfel de afirmație nu poate sta în picioare. Reforma administrativ-teritorială și cele instituționale sunt amânate de ani buni, din motive politice/electorale, și asta nu poate lăsa loc de speranță că lucrurile vor merge spre direcția cea bună în sectorul public/bugetar. Sectorul privat are și el tarele lui, nu puține, însă acolo forțele pieței te sancționează destul de repede dacă o iei pe arătură.

Avatar comentarii

.ZORRO. 08.03.2023, 20:21

rololiv   •  08.03.2023, 13:31

Da, sa isi arunce diplomele in foc cei de la BNR pentru ca a identificat absolventul de Litere Rogozanu radacina celor mai mari probleme economice ale Romaniei : salariul minim. Care, in ultimii zece ani a avut cea mai mare crestere procentuala din intreaga UE si a crescut in marime absoluta cu sume egale cu cele cu care au crescut salariile minime belgiene, olandeze si irlandeze (aflate in « Top 5 » in UE) si mai mari decat cresterile din Franta si Spania. Care reprezinta peste 60% din castigurile salariale medii lunare (locul 4 in UE) si, calculat la paritatea puterii de cumparare, este al 11-lea cel mai mare din UE (unde RO este antepenultima ca PIB/locuitor). Si tot dl Rogozanu, dupa demonstratia asta de pafarism, ii ia la misto pe « vanatorii de clickuri ieftine » ? Cam gros obrazul !

Rolo, chiar vrei sa isi arunce diploma in foc Manole de la BNR, tovarasul tau intr-u colaborationism? ...;)

Avatar comentarii

seaman651 08.03.2023, 21:59

Problema salariilor este simpla: nu dai suficient, nu vin oamenii, pentru ca nu le ajung banii sa plateasca ce au de platit. Aici suntem noi fie puternici, fie slabi. Daca o companie nu gaseste personal, va trebui sa ofere mai mult. Ar trebui ca oferta de locuri de munca sa fie corect prezentata: iti dau pe luna atatia bani brut, ramai cu atatia net, iti mai dau atatia bani in bonuri de masa, vouchere de concediu etc, insa companiile vor sa fie smechere si sa pacaleasca candidatii afisand un salariu imens, la care trebuie sa citesti cu atentie ce-i scris mai jos cu litere mici: salariul ala nu este lunar este o medie lunara care include bonusuri, prime, bonuri etc pe care poti sa le iei sau nu, cam cum sunt reclamele de la "oferte": reduceri de "pana la ... 70%", in care gasesti un produs de care n-are nevoie nimeni redus cu 70%, iar celelalte reduse cu 10%. Nu vezi unul corect, toti vor sa insele. La partea de reduceri de personal, pe motiv de progres tehnologic, eu unul ma uitam acum vreo 14-15 ani in China si in Coreea de Sud. In Coreea de S, prin porturi umblau aspiratoare, aratau danele bec. In China sute de miciurini dadeau cu matura, iar eu greseam ca tare-s ramasi in urma, da' ei o faceau ca sa dea de munca la oameni, sa nu iasa-n strada, sau la furat. Un punct demn de luat in seama.

Avatar comentarii

mugur0007 09.03.2023, 11:22

rololiv   •  08.03.2023, 13:31

Da, sa isi arunce diplomele in foc cei de la BNR pentru ca a identificat absolventul de Litere Rogozanu radacina celor mai mari probleme economice ale Romaniei : salariul minim. Care, in ultimii zece ani a avut cea mai mare crestere procentuala din intreaga UE si a crescut in marime absoluta cu sume egale cu cele cu care au crescut salariile minime belgiene, olandeze si irlandeze (aflate in « Top 5 » in UE) si mai mari decat cresterile din Franta si Spania. Care reprezinta peste 60% din castigurile salariale medii lunare (locul 4 in UE) si, calculat la paritatea puterii de cumparare, este al 11-lea cel mai mare din UE (unde RO este antepenultima ca PIB/locuitor). Si tot dl Rogozanu, dupa demonstratia asta de pafarism, ii ia la misto pe « vanatorii de clickuri ieftine » ? Cam gros obrazul !

Vă dau doar un exemplu teoretic, dacă tu ai salariul minim 1 leu și statul ți-l face 2 lei, ai creștere 100%. În același timp alte 5 state europene dau 10 lei salariul minim și îl măresc la 11 lei(mărirea este aceeași) dar procentual suma măririlor din toate cele cinci state este de 50%, jumătate din mărirea dată de minunatul stat român. Concluzia o trageți dumneavoastră.

Avatar comentarii

RalucaVasilescu 09.03.2023, 17:31

Constat ca inca se perpetueaza logica patronului-exploatator, (neplatitor de taxe). Nu toti patronii romani sunt neplatitori de taxe si prin urmare talhari, domnule Rogozanu. Sunt multi patroni de IMM-uri care se straduiesc din greu sa respecte legea, in conditiile in care talharii de la guvern schimba legile peste noapte si nu se poate face absolut niciun fel de plan al bugetului pe perioada urmatoare. Or fi si patroni talhari ca nu e padure fara uscaturi, dar nu sunt ei majoritatea. Povestea cu casieriile este insa alta. Una este sa optezi pentru tehnologie invatand si ajutand oamenii si alta este sa iti eficientizezi activitatea pe nervii si timpul clientului. Hai sa fim cinstiti: daca iese omul cu un cos de 70 produse si se incurca deja la produsul al 44-lea, cum sa nu se enerveze? Pentru ca mai toate programele de casierie automate sunt proaste: daca ai stat o secunda in plus sau nu ai pus produsul in patratica alocata, nu mai functioneaza. Nu exista nici standardizare ca sa zici ca ce-ai invatat la Mega Image functioneaza si la Carrefour si invers. Alta discutie e la nivelul societatii: automatizam totul, reducem din personal si atunci o sa avem o tara intreaga de asistati sociali pentru ca nu mai au ce face si/sau descopera ca mai bine sa stea acasa si sa primeasca putinul ala decat sa se straduiasca sa invete ceva...O fi bine asa?

Avatar comentarii

radumatei 09.03.2023, 23:30

Trec peste faza cu sindicatele care salvează lumea, visul umed al fiecărui socialist, și punctez două aspecte ale scandalului Auchan pe care dl. Rogozanu pare a nu le fi înțeles: 1. Auchan nu a introdus cîteva case „self-scan” ci a eliminat cu totul casierii, practic nu ai altă opțiune decît să-ți scanezi singur produsele și doar dacă nu te descurci vine un „consultant” să te ajute. 2. Automatizarea presupune eliminarea unui pas manual dintr-un proces și înlocuirea lui cu un pas care nu presupune intervenție manuală. În cazul ăsta, nu se elimină niciun pas manual, doar se transferă din sarcina casierului în cea a clientului. Sigur, e dreptul firmei să decidă cum interacționează cu clienții, dar măcar să nu inducem lumea în eroare cu „tehnologizare” și „automatizare” când de fapt e vorba doare despre client care face munca casierului.

Avatar comentarii

SilviuCovaci 10.03.2023, 03:36

anonimus   •  24.02.2023, 10:31

M...da, dar scopul Ucrainei e sa atraga in razboi o tara membra NaTO cat de curand posibil.

Dar la benzinărie cum e ??? Dar la un automat de cafea, sandvis sau pungă cu cipsuri, dar taxiurile fără sofer din USA, dar la magazine din lantul Amazon unde clientii nici măcar nu-si scanează cumpărăturile, ci plata se face direct din contul lor cunoscut de către firmă, căci ei sunt clienti înregistrati ...???!!!!

Avatar comentarii

radumatei 10.03.2023, 14:44

radutatii   •  24.02.2023, 12:54

@sorine Incepi cu o minciuna si apoi ne servesti propaganda ruseasca. Stramosii nostri nu au fost pasnici. Dacii jefuiau periodic in sudul Dunarii de i-au exasperat pe romani. Cavaleria moldoveana era un corp de mercenari cunoscut si apreciat in Evul Mediu. Si Mircea cel Batran si Vlad Tepes si Mihai Viteazu au luptat in sudul Dunarii. Independenta ne-am obtinut-o la Plevna. Razboiul balcanic. Budapesta. Odessa. S.a.m.d. Elvetia neutra e una dintre tarile cele mai inarmate si mai pregatite militar din lumea asta. Atata vreme cat intre noi si Rusia care ne-a atacat de 12 ori in ultimii 300 ani sta Ucraina, aceasta trebuie ajutata de Romania pana orcii vor fi pusi la locul lor, adica gunoiul istoriei.

Nu pricep ce doriți să aflați de la mine, de fapt. La benzinărie e fix ca la Auchan, clientul face treaba angajatului, nu e nicio automatizare la mijloc. Automatele de produse, taxiurile fără șofer și magazinele Amazon sînt exemple bune de automatizări care într-adevăr elimină pași manuali din proces și oferă un beneficiu fie clientului (cafea mult mai ieftină decît la cafenea), fie companiei (competitivitate prin eliminarea costurilor cu șoferii, fără efort în plus pentru client). În cazul Auchan nu avem nicio automatizare, e doar efort în plus pentru client la aceiași bani.

Avatar comentarii

rololiv 10.03.2023, 19:37

dinamo_forever_77   •  23.02.2023, 15:03

Asa si? Nu intereseaza pe nimeni parerea rusiei! Trebuie sa inteleaga ca sunt NIMENI in lumea asta, si cu aceasta amprenta o sa ramana cateva generatii!!!! RESPECT U.S.A and UK!!!! Slava Ukraini!

Multumesc, tocmai pentru ca anticipam obiectia asta am mentionat in postare si ca sporul IN SUMA ABSOLUTA din ultimii 10 ani il depaseste pe cel din Franta si Spania, fiind perfect comparabil (diferente de 10-20 euro in jurul unei baze de referinta de 400) cu cel inregistrat in Irlanda, Belgia si Olanda. Nu este cel mai mare din EU, cum e in termeni procentuali, dar e depasit clar doar in Luxemburg (care are cel mai mare PIB/loc din UE) si Germania (pentru ca aceasta a introdus un salariu mediu, deci a realizat o crestere fata de nivelul zero). Concluzia ramane aceeasi: ca sa identifici drept problema fundamentala tocmai domeniul unde "performanta" din Romania este printre cele mai bune din UE este o dovada clara de pafarism.

Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.