Compus din 25 de garnituri electrice Stadler, fiecare cu câte patru vagoane, trenul a parcurs unul dintre cele mai cunoscute trasee feroviare europene, Albula Line (Preda – Alvaneu, cantonul Graubünden), rută aflată în patrimoniul mondial UNESCO, cu 22 de tuneluri, 48 de poduri și celebrul viaduct Landwasser.
Șapte mecanici de locomotivă și 21 de tehnicieni de bord au condus trenul uriaș.
La bord au fost 150 de invitați, printre care politicieni, reprezentanții Guiness Book și jurnaliști.
De-a lungul traseului, mii de pasionați de trenuri au aplaudat călătoria istorică de aproximativ 25 de kilometri, efectuată în circa 75 de minute.
La Bergün, Renato Fasciati, directorul Căilor Ferate Retice (RhB), a primit certificatul de record mondial de la Seid Subasi, judecătorul Guinnes Book.
„Această încercare reușită a fost una dintre cele mai spectaculoase experiențe pe care le-am trăit în timpul mandatului meu de 14 ani. A fost ceva cu adevărat gigantic!”, a declarat ea.
Recordul mondial anterior, stabilit în 1991 (70 de vagoane, lungime totală: 1,73 km), fusese depășit.
VEZI GALERIA FOTOPOZA 1 / 5Fotografii: Thomas Meier (Blick)
Vezi rezultatele alegerilor prezidențiale – turul 1 și află când este turul al doilea al votului pentru președinție!
Adiel • 04.11.2022, 10:18
Parcă era criză energetică. Au pus în mișcare 25 de garnituri electrice de tren, cu o capacitate de 4500 de locuri, ca să transporte 150 de plimbăreți?