Răspuns: Obligaţiile privind fondul de reparaţii faţă de asociaţie sunt în sarcina proprietarului, care în cazul dumneavoastră este primăria. Numai prin contractul de închiriere pe care îl aveţi cu această instituţie vi se poate stabili dumneavoastră, ca locatar (chiriaş), această îndatorire.
Din anul 2005 s-a mărit fondul de rulment de la 270 de lei la 310 lei. Cei din conducerea blocului n-au ţinut cont de părerile celor mai mulţi locatari, care n-au fost de acord cu acest lucru. Ce pot face pentru a scăpa de penalizările care îmi sunt aplicate pentru că am refuzat să plătesc fondul de rulment majorat? Bantaş Gabriela, Giurgiu
Răspuns: Fondul de rulment nu este o obligaţie legală şi nu o poate stabili astfel în cadrul asociaţiei altcineva decât proprietarul. Dacă vă plătiţi întreţinerea până la data scadentă fixată pentru astfel de situaţii, penalizarea reprezintă un abuz. Situaţia se poate rezolva amiabil prin înţelegerea regulilor de către administrator sau prin instanţă ori procuratură, dacă abuzul nu este eliminat.
Sunt administrator şi am mulţi restanţieri în blocul de care răspund. Domnule Opaina, vă rog, spuneţi-mi ce atitudine să luăm faţă de cei care nu plătesc. Unii au, dar nu vor să achite banii către asociaţie. De exemplu, am reparat terasa şi fiecare trebuie să dea 360 de lei, dar oamenii refuză. Cum pot eu să îi fac să plătească? Anghel Nicolae, Bucureşti
Răspuns: În prezent, cea mai fermă soluţie este acţiunea rapidă în justiţie şi punerea în executare silită. Pentru reuşita acţiunii, foarte important este să aveţi documentele contabile foarte clar şi legal întocmite, astfel încât proprietarul debitor să nu speculeze anumite lipsuri sau neclarităţi din dosarul pe care îl depuneţi la instanţă. Un dosar simplu şi clar vă scuteşte de a apela la un avocat.