Dacă tendința continuă, există, de asemenea, îngrijorarea că va exista un efect secundar asupra investitorilor care vor mai da bani pentru a construi instalații de încărcare, făcând mașinile electrice mai puțin atractive, deoarece ar fi mai puțin practice.
Până de curând, mașinile electrice au câștigat teren, pe măsură ce prețul benzinei a crescut. Dar de la recentele creșteri ale prețurilor la energie electrică, în Germania, diferența de preț dintre curent electric și benzină s-a redus cu aproape o treime.
Proprietarii de mașini electrice, fie că își încarcă mașinile acasă, fie la stațiile de încărcare, au înregistrat creșteri de preț cu 10% sau mai mult.
Sunt așteptate noi creșteri ale prețurilor, din cauza faptului că prețul energiei electrice este legat de cel al gazului, care a devenit din ce în ce mai rar de când Rusia și-a întrerupt aprovizionarea cu gaze către Germania în urmă cu aproape două săptămâni.
Allego, unul dintre cei mai mari operatori de stații de încărcare din Germania, și-a majorat prețurile la începutul acestei luni de la 43 de cenți pe kilowatt-oră la 47 de cenți.
Prețul încărcării rapide, prin curent continuu, a crescut de la 65 la 70 de cenți pe kilowatt-oră, în timp ce cea mai rapidă, așa-numita încărcare ultrarapidă, a crescut de la 68 de cenți la 75 de cenți pe kilowatt-oră.
Supermarketurile și magazinele, care până de curând ofereau clienților încărcare gratuită în timp ce făceau cumpărături, introduc acum taxe.
Potrivit economistului auto Stefan Bratzel, dezvoltarea este o amenințare imediată pentru industrie.
„Dacă mașinile electrice devin mai scumpe de utilizat, creșterea mobilității electrice este în pericol de a se prăbuși, deoarece aproape nimeni nu va cumpăra o mașină electrică”, a spus Bratzel, care este și fondatorul Centrului de Management Auto (CAM).
El și alți susținători ai mașinilor electrice solicită acum guvernului german să se asigure că prețul energiei electrice rămâne sub prețul benzinei, lucru crucial pentru viitorul mașinilor electrice.
Subvențiile de stat pentru mașinile electrice se vor înjumătăți până la 4.500 de euro din 2023, în timp ce cumpărătorii de hibride plug-in, care primesc în prezent o plată de 6.750 de euro pentru acestea, nu vor mai fi sprijiniți.
În Norvegia, printre primele care au adoptat stimularea financiară a achizițiilor de mașini electrice și au implementat o rețea de încărcare pe scară largă, 64,5% dintre mașinile noi înmatriculate anul trecut au fost vehicule electrice, plasând-o în fruntea unei liste întocmite de Asociația de Producători Europeni de Automobile.
Germania se află pe locul șase pe listă, cu 13,6%, iar Marea Britanie pe locul nouă, cu 11,6%.