Obişnuiţi, însă, cu respectul faţă de superiori, oamenii legii s-au conformat, dar au încercat, discret şi disciplinat, să înţeleagă drumul peticului de hârtie pornit de prin înaltele birouri. În ordinul ţintuit apoi pe geamurile instituţiei, agenţii au citit, negru pe alb, după ce s-au frecat bine la ochi, că sunt obligaţi să pună frână înainte de a depăşi graniţa a 30 de kilometri parcurşi în misiune, în opt ore de serviciu.
Decizia este cu atât mai ciudată cu cât cine a gândit-o şi apoi a transformat-o, milităreşte, într-un ordin bizar nu s-a gândit vreo clipă la zecile de maşini ale “Internelor” aflate la dispoziţia mahărilor din Poliţie, ci tocmai la autoturismele şi motocicletele de serviciu ale agenţilor de la “Rutieră” din teren. Adică au fost identificaţi exact aceia care ar “topi” banii Poliţiei: agenţii din patrulele de la “Circulaţie” care, oricum, nu au înţeles de ce, în 2008, într-o ţară care se vrea europeană, “răsar” asemenea ordine.
Iniţial, existenţa deciziei a fost negată
Cu mare greutate, am dezlegat misterul dispoziţiei interne, al ordinului sau cum s-o fi numind hârtia înregistrată sub numărul D.D. 2020, care, chiar a doua zi după apariţia în ziarul Libertatea a unui material pe această temă, s-a făcut nevăzută de la aviziere.
Surprinzător, în loc de răspunsuri simple, directe, ni s-au servit chiar şi poveşti legate de inexistenţa acestui ordin care aminteşte de trecutul trist al Poliţiei în care raţionalizarea benzinei era ţinută sub tăcere. Oficial, raţionamentul după care s-a ghidat ilustrul personaj care a pus confortul mai multor angajaţi ai “Internelor” înaintea siguranţei cetăţeanului atunci când i-a obligat pe poliţişti să facă economie la benzină ar fi unul legat de achiziţia de combustibil.
Aglomeraţia din Capitală, motiv de raţionalizare
“A fost o problemă de ordine internă care a vizat resursele de combustibil din cadrul Brigăzii de Poliţie Rutieră. Nu are caracter de decizie, nu a fost nimic scris şi semnat. Poliţiştilor li s-a spus să gestioneze cu atenţie rezervele până la încheierea procedurilor de achiziţie a combustibilului. Oricum, nu erau probleme cu benzina şi nici nu au fost afectate misiunile. În plus, în peste 80 la sută din timpul orelor alocate misiunilor, poliţiştii stau în puncte fixe, aşa că, în aglomeraţia din Capitală, nu se mai justifica patrularea cu maşinile de serviciu”, ne-a declarat comisar Christian Ciocan, purtător de cuvânt al Poliţiei Capitalei.