Aceste situații sunt greu de manageriat de angajați, care ajung să-și trăiască viața profesională în medii de-a dreptul ostile.
Pentru că îți vei petrece o bună parte din viață la locul de muncă, cel mai bun sfat pe care ți-l pute da este să cauți un mediu profesional în care să te simți bine, care încurajează creativitatea și productivitatea.
Caută așadar un lider care știe cum să încurajeze și cum să motiveze echipa pe care o conduce. Iar dacă ajungi la concluzia că acesta nu pune preț pe lucrurile pe care le vom dezbate în acest material, nu ezita să îți reînnoiești CV-ul și să începi să cauți un nou loc de muncă.
Iată care sunt cele 5 calități pe care ar trebui să le aibă în comun orice lider:
Are o viziune clară, pe care știe cum să o comunice
Cei mai multi dintre angajați merg la serviciu cu gândul că pot să facă o diferență notabilă în fiecare zi. Probabil și tu ești unul dintre ei. Managerii care comunica clar cu ei, le împărtășesc viziunea pe care o au și îi ghidează printre task-uri, îi vor motiva pe acești angajați să obțină performanțe din ce în ce mai bune. Este o calitate pe care ar trebui să o cauți și la omul care conduce echipa din care faci parte.
Îți setează task-uri și target-uri de performanță clare
Studiile arată că nivelul de stres al angajaților crește în momentul în care aceștia nu înțeleg care sunt așteptările managerilor în ceea ce-i privește. Asta înseamnă să aibă la dispoziție o fișă a postului extrem de detaliată, pe care sunt trecute toate task-urile și target-urile de performanță pe care ar trebui să le atingă fiecare angajat. Este responsabilitatea managerului să comunice orice modificare care survine și orice schimbare de direcție și priorități.
Îți oferă feedback constructiv și te ghidează în carieră
Angajații au nevoie de feedback constant. Asta înseamnă că șeful tău ar trebui să îți ofere feedback constructiv și atunci când duci la îndeplinire cu bine un proiect, dar și atunci când greșești. În plus ar trebui să te ghideze pe drumul cel bun. De cele mai multe ori, un angajat, în rutina zilnică nici măcar nu își dă seama când s-a abătut de la drumul cel bun.
Îți împărtășește din experiențele proprii
Managerii care vorbesc deschis despre programul lor zilnic, despre cum își organizează timpul sau despre vulnerabilitățile lor îi ajută pe angajați să se apropie de conducere, să aibă încredere în oamenii din vârful companiei și să dea tot ce e mai bun pentru a ajunge și ei la același nivel. Cu alte cuvinte, șeful tău ar trebui să joace rolul unui mentor.
Este, de altfel, o strategie pe care o pun în aplicare și Elon Musk, Bill Gates sau Liviu Tudor. Printre secretele împărtășite de aceștia se numără și faptul că organizarea zilei până în cele mai mici detalii i-a ajutat să avanseze în carieră și să pună pe picioare adevărate imperii în domeniile din care fac parte.
Te răsplătește pentru eforturile depuse
Nu în ultimul rând, angajații trebuie răsplătiți pentru eforturile pe care le depun, mai ales atunci când reușesc o performanță notabilă. Dacă managerul care conduce departamentul în care lucrezi nu are obiceiul de a-și răsplătii angajații, chiar și prin simple cuvinte de încurajare, este timpul să părăsești compania. Aștepți degeaba ca lucrurile să se îmbunătățească.
Ce calități apreciezi la șeful tău? Care sunt defectele pe care nu le-ai accepta niciodată la un manager?
Sursă foto: Shutterstock.com
Vezi rezultatele alegerilor prezidențiale – turul 1 și află când este turul al doilea al votului pentru președinție!