Echipele mobile ale direcţiilor generale de asistenţă socială şi protecţia copilului au efectuat 81 de „misiuni de urgenţă” pe teren. Un număr de 1.706 situaţii de risc la adresa copiilor au fost soluţionate prin consiliere, referire către servicii de specialitate, mediere sau intervenţie în regim de urgenţă.
Dintre cele 9.265 de apeluri, 6.196 au fost de verificare a funcţionalităţii numărului.
La nivel naţional sunt în lucru 1.804 cazuri; se derulează anchete sociale, monitorizări, servicii de consiliere şi intervenţie.
De asemenea, în aceeaşi perioadă, operatorii call-center din cadrul direcţiilor generale de asistenţă socială şi protecţia copilului au efectuat 3.813 reapelări şi transferuri către specialişti pentru consiliere ori echipe mobile pentru rezolvarea situaţiilor sesizate.
Principalele probleme semnalate de copiii şi adulţii care au apelat numărul 119 vizează abuzul fizic, emoţional, sexual, neglijarea, bullying şi cerşetorie. La acestea se adaugă o serie de sesizări sau solicitări de informaţii în legătură cu diferite drepturi ale copiilor: tutela, eliberarea actelor de identitate, dreptul la pensie alimentară, alocaţie etc.
La nivelul fiecărei DGASPC din fiecare județ există un birou de operatori call-center care funcţionează în regim de permanenţă.
Peste 100 de specialişti, psihologi, asistenţi sociali, fac parte din echipele mobile de intervenţie, iar apelurile telefonice beneficiază de localizare, identificare şi înregistrare.
De asemenea, softul pus la dispoziţie de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale permite monitorizarea în timp real a activităţii operatorilor şi modul în care aceștia soluționează cazurile.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro