Păstrarea angajaților buni este cheia succesului în multe domenii. Liviu Tudor, președintele și fondatorul Genesis Property, cel mai mare proprietar român de birouri, susține că 2018 va fi o provocare pentru multe companii care vor să dispună de cei mai buni oameni de pe piață: “Companiile vor trebui să aloce resurse suplimentare pentru menținerea unui nivel salarial mulțumitor pentru angajat, dar totuși competitiv pentru bugetele alocate”, declară acesta, explicând în acest interviu și care sunt schimbările la care companiile trebuie să fie atente.
Pentru angajați, această veste nu poate fi decât una bună, dar pentru a intra în categoria salariaților importanți pentru o firmă, sunt câteva lucruri pe care trebuie să le respecte.
Cele 15 calități pe care trebuie să le ai ca să fii considerat un angajat bun:
Jurnaliștii americani de la Forbes au compus o listă cu cele mai importante calități la care un angajator se va uita mereu. Nu vorbim aici despre competențe tehnice, ci despre trăsături de caracter, într-o măsură mai mare.
- Atitudine pro-activă
Un angajat bun va lua decizii și își va asuma de fiecare dată riscuri. Pasivitatea nu poate aduce profit în lumea businessului.
- Inteligența
Este baza pentru succes în orice domeniu. Poți lua decizii dificile mai rapid, mai exact și vei resimți un nivel mai scăzut de stres.
- Ambiția
Este principalul combustibil care va duce compania mai departe. Un angajat ambițios va dori, în primul rând, o carieră de succes, iar firma va beneficia de pe urma ambiției sale.
- Autonomia
Înseamnă abilitatea de a duce la bun sfârșit o sarcină, fără a pune foarte multe întrebări și fără a aștepta de fiecare dată o aprobare din partea cuiva că ceea ce tu faci este bine.
- Leadership
Abilitatea de a-i conduce și îndruma pe cei din jurul tău prin propriul exemplu leagă o echipă și naște unitate într-o firmă.
- Să te integrezi în colectiv
Vei lucra zi de zi cu un grup, iar cel mai important lucru este să vă înțelegeți și să vă respectați reciproc.
- Energia
Tu trebuie să fii motorul pozitiv din cercul tău de lucru, să dai energie în jurul tău și să schimbi starea de spirit atunci când este nevoie.
- Încrederea
Dacă nu vei avea încredere în tine fundamentată corect, nu poți evolua normal, nu te poți evalua așa cum trebuie și nici cei din jurul tău nu vor putea să aibă încredere în tine.
- Onestitatea
Poți avea tot talentul din lume, fără onestitate nu poți face parte dintr-un grup în care trebuie să colaborați în fiecare zi.
- Orientarea spre detalii
Arată abilitatea de a fi atent pe toată durata unui proces complex și greoi. În plus, toți vor depinde de tine ca pe parcurs să nu apară erori sau scăpări nefericite.
- Modestia
Vorbește mai puțin și lasă ceea ce faci să te descrie. Știm că într-o piață în care concurența e mare, modestia nu este de cele mai multe ori cea mai apreciată calitate, dar un angajator inteligent va ști să o prețuiască.
- Să nu fugi de muncă
Nimic nu o să vină repede și ușor, așa că nu te feri să accepți proiecte grele. S-ar putea ca la final să fii recompensat pe măsură.
- Pasiunea
E ceea ce te va face să vrei mereu să te autodepășești, chiar și atunci când te vei simți foarte obosit mental.
- Să te poți prezenta bine în fața clienților
E o calitate importantă, mai ales dacă trebuie să lucrezi în mod uzual cu un client. Gândește-te că într-o astfel de întâlnire, nu te reprezinți numai pe tine, ci și firma și pe toți colegii tăi. Fii la înălțime într-un astfel de moment.
- Integritatea
E o trăsătură care se referă nu numai la mediul de lucru, ci în toate aspectele vieții tale. Integritatea este foarte importantă, dacă vrei să fii credibil și un om de bază pentru cei din jurul tău.
Sursă foto: Shutterstock / Copyright: Elnur