Mai mult decât atât, trebuie să știi că filtrul de aer este una dintre primele „consumabile” care se schimbă pentru ca motorul mașinii tale să funcționeze la parametri optimi și să ofere cele mai bune performanțe.
În cele ce urmează îți vom spune tot ceea ce trebuie să știi despre filtrul de aer.
Cuprins:
Ce este filtrul de aer și ce rol are?
Filtrul de aer este realizat dintr-un carton tratat, din bumbac sau din spumă și are un rol esențial în menținerea puterii motorului.
Propulsorul „aspiră” circa 15 kg de aer din atmosferă la fiecare 1 kg de combustibil consumat. De aceea, filtrul de aer este necesar pentru a împiedica praful, murdăria, resturile sau ori insectele să pătrundă în motor deoarece se pot produce avarii destul de costisitoare.
Cele mai întâlnite, dar și cele mai bune filtre de aer sunt cele confecționate dintr-o hârtie mai poroasă, care seamănă cu cartonul. Aceasta este montată în zig-zag și permite, astfel, o absorbție mult mai bună.
De regulă, filtrele de aer sunt dreptunghiulare și sunt etanșate cu ajutorul unei rame din cauciuc. Forma filtrului poate fi diferi în funcție de marca și de modelul mașinii.
Filtrul este montat de regulă într-o mașină de serie în propria carcasă din plastic. Aceasta este prevăzută cu o gură poziționată astfel încât să tragă cât mai mult aer din exterior. Filtrul este montat orizontal.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_b45b2b110cc4e939346b548c9ea2a56e.jpg)
- Care sunt cel mai des întâlnite probleme la motorul mașinii
Ce se întâmplă dacă nu schimbi filtrul de aer?
Principiul de funcționare al motorului termic este simplu. Acesta amestecă aer cu combustibil în camera de ardere într-un raport bine determinat și optimizat de computerul de injecție.
Pe măsură ce filtrul se îmbâcsește, oxigenul va deveni tot mai rar, iar proporția amestecului se va modifica, ceea ce poate duce la apariția unor defecțiuni la nivelul motorului.
Explicația este foarte simplă. Când filtrul de aer nu mai filtrează cum trebuie, se va arde din ce în ce mai mult combustibil, iar acesta va favoriza depunerile de carbon pe supape, care pot provoca defecțiuni ale pistoanelor.
Experții recomandă verificarea periodică a filtrului de aer, mai ales vara, iar dacă acesta prezintă urme evidente de deteriorare, va trebui schimbat cât mai repede.
:contrast(8):quality(75)/https://static4.libertatea.ro/wp-content/uploads/2021/12/filtru-aer-masina-2.jpg)
Când se schimbă filtrul de aer?
De obicei, producătorii auto recomandă înlocuirea filtrului de aer la un interval de 10.000 de kilometri, adică la revizia anuală. Poți să schimbi filtrul și mai des, de două sau chiar de trei ori pe an, mai ales dacă circuli zilnic într-un oraș aglomerat precum Bucureștiul.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_ce77ef5e071968105753f9e764b323ad.jpg)
Nu aștepta să-ți „spună” mașina că se impune o astfel de operațiune. Reține că un filtru de aer schimbat la timp înseamnă un motor care funcționează la parametri și care nici nu va consuma mai mult combustibil.
La înlocuirea filtrului de aer este important să foloseşti unul nou, compatibil cu mașina ta, care respectă specificaţiile producătorului.
Atenție! Nu încerca niciodată să cureți filtrul de aer, chiar dacă folosești aer comprimat. Trebuie să știi că particulele mici de mizerie rămân în filtru și, astfel, vor apărea defecțiuni la nivelul motorului.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/172_7201662fd4eeb0238502059ac302a762.jpg)

:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/158_bdec8b02311d7fb9bc6753e05b2fd051.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_2caeb042d6fd1f7495dcf886169610a3.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_a23a0ab6e0f1130f317b09daeda28784.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/196_562c864340ddf6477428d38dc9f96352.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/206_f30dba6702c0fe56503f61bef1a69d42.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/222_f7488ef15e8f4169559c7d48e79a801c.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_21fdbc2e4fcc975b392dd32e940a21a8.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_33d0c3923b499af5cdc7511dac336e55.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/179_46ded7afdc2e3f969d113772852bf6cd.jpg)
Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.