Laszlo Bock, reprezentant Google, care se ocupă săptămânal de angajarea a nu mai puţin de 100 de persoane în cadrul companiei, punctează câteva elemente – cheie care să îi asigure pe cei care vânează un loc de muncă de faptul că CV-ul lor nu va fi respins.
Foloseşte o exprimare clară şi concisă în CV. Bock spune că s-a întâlnit destul de des cu modele de CV-uri în care cei care aplicau pentru un post liber într-o companie erau destul de neclari în exprimare, iar informaţiile pe care le furnizau angajatorului nu erau deloc relevante. De aceea, expertul Google spune că în CUrriculum Vitae trebuie să existe detalii cu privire la experienţa în domeniu a celui care doreşte să ocupe respectivul post liber, detalii din care să reiasă atât priceperea, cât şi realizările acestuia. „Mulţi sunt tentaţi să scrie informaţii de tipul: «Scriu editoriale pentru publicaţia X» şi evită să ofere detalii în acest sens. Mai degrabă ar trebui să explice aşa: «Mi-au fost publicate 50 de eiditoriale în ultimii trei ani, în condiţiile în care media anuală pentru acest domeniu este de 6 editoriale»”.
Alege să menţionezi cursurile relevante pe care le-ai urmat. Specialistul Google spune că, într-un Curriculum Vitae va cântări mai mult să enumeraţi trei cursuri dificile pe care le-aţi urmat în loc de 10 cursuri uşoare. Mai mult, acesta este de părere că un calificativ mediu la un curs greu, cum ar fi, de exemplu, programarea va cântări mai mult în ochii angajatorului decât un calificativ maxim la un curs de limbă străină. „Aceasta pentru că demonstrează mai multă gândire critică, ceea ce, în ziua de astăzi, este foarte important”.
Prezintă-ţi propria ofertă. Angajatorii vor să ştie de la început ce le poţi tu oferi în cazul în care te cooptează în echipa lor. Vor să ştie dacă te poţi descurca în situaţii deosebite, dacă ai capaitatea de a rezolva rapid şi bine o problemă legată de job-ul tău. De aceea, Bock spune că este foarte important să menţionezi următoarele: „Iată care sunt capacităţile pe care le voi demonstra în cadrul acestui job”, după care vei explica pe larg care este planul tău în acest sens şi cum îţi vei folosi calităţile pentru a-l duce la bun sfârşit.
Această metodă este menită să demonstreze că viitorul angajat are capacitatea de a gândi logic şi de a-şi evalua, într-o manieră critică, propria performanţă.