6.000 de oameni locuiesc în cele trei comune de pe malul stâng al râului Buzău. Localnicii din Vadu Pașii, Săgeata și Robeasca sunt nevoiți să facă un ocol de aproape 15 kilometri pentru a ajunge în municipiul Buzău. Pentru ei, podul lui Anghel Saligny peste râul Buzău este vital, însă monumentul istoric este șubrezit de trecerea timpului și din cauza inunudațiilor catastrofale din 2005, informează stiridebuzau.ro.
Podul lui Anghel Saligny peste râul Buzău se degradează și din cauza birocrației. De mai bine de 12 ani, autoritățile caută soluții pentru consolidarea monumentului istoric
Nu mai puțin de opt milioane de euro au fost alocați, în urmă cu câțiva ani, pentru reabilitarea podului-monument istoric. Lucrările de reabilitare trebuiau să înceapă în urmă cu doi ani, însă Ministerul Culturii a blocat proiectul. Pe atunci, au fost invocate mai multe expertize obligatorii la un obiectiv cu valoare de patrimoniu.
Citește și EXCLUSIV. Răsturnare de situație în cazul Boureanu. Unii dintre polițiștii-martori și-au schimbat mărturiile!
Mai apoi, Ministerul Transporturilor și Căile Ferate Române nu și-au dat avizul pentru lucrări. Mai mulți specialiști au considerat că săpăturile la fundație ar putea în pericol podul de cale ferată care face legătura dintre Muntenia și Moldova.
Autoritățile locale spun că sunt nevoite să recurgă la o soluție de avarie ce implică construirea unui nou pod, chiar lângă cel vechi.
„Am fost anunțați de la Minister că s-a dat undă verde pentru construirea unui nou pod la mică distanță de cel vechi. Aceasta este planul B de avarie, întrucât soluțiile pentru consolidarea podului vechi ar fi extrem de lente și de costisitoare. Suntem presați de timp și de comunitate pentru că oamenii s-au săturat de promisiuni. Banii există, la fel și executantul, iar în maxim o lună se va deschide șantierul la noul pod. Edificiul vechi va fi reabilitat parțial în sensul că va fi decopertat asfaltul și cadrul de beton pentru a reduce greutatea, iar puntea de trecere va fi realizată din lemn pentru traficul pietonal”, a declarat Gheorghe Firon, primarul comunei Vadu Pașii, pentru sursa citată.
Podul lui Anghel Saligny peste râul Buzău, închis traficului auto
Începând din 2005, podul lui Anghel Saligny peste râul Buzău a fost închis definitiv traficului pentru autoturisme, însă poate fi traversat doar de pietoni. Specialiștii au apreciat că podul – monument istoric nu poate suporta vehicule de mare tonaj. La capetele acestuia, au fost montați parapeți din beton printre care se putea doar cu mașinile.
Oamenii merg chiar și cinci kilometri pe jos, pentru a ajunge la pod. Acolo se află capătul liniei urbane de autobuz și maxi-taxi care-i transportă în Buzău.
Râul Buzău este traservat, la ieșire din reședința de județ, de două poduri. Este vorba despre cel de la Mărăcineni, care face legătura între Moldova și Muntenia, pe drumul european 85, dar și despre cel de podul lui Anghel Saligny de la Vadu-Pașii, aflat la trei kilometri în aval față de primul.
În 1886, Anghel Saligny a proiectat acest pod pentru traficul feroviar. Abia în 1960, podul a fost deschis circulației rutiere.
sursă foto: stiridebuzau.ro
Citește și Denisa Manelista, îngropată în zi de sărbătoare. Semnificație deosebită pentru familiile greu încercate
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro