Era o zi luminoasă și însorită când se îndrepta spre sud pe I-57, lângă Dix, Illinois. Când s-a apropiat de o cotitură a drumului, și-a verificat oglinzile și a observat un alt camion de la compania unde e el angajat, C.A.T. Camion Inc., călătorind la un sfert de milă în spatele lui.
În timp ce lua curba, Ciorbă a văzut că există o zonă de construcție în față și o bandă era închisă. Traficul se îngusta repede și Ciorbă trebuia să încetinească cu prudență, în timp ce o camionetă îl urmărea îndeaproape, în spatele lui.
O clipă mai târziu, în timp ce își verifica din nou oglinda dreaptă, a fost șocat când a văzut celălalt camion, din spate, intrat într-o altă semiremorcă. „Sunt aproape sigur că trebuie să fi fost orbit de soare”, a spus Ciorbă.
Avea fața toată acoperită de sânge
De îndată ce s-a putut opri, Ciorbă și-a aprins luminile de avarii, a luat stingătorul și a fugit la locul accidentului. Când a ajuns la celălalt camion, a văzut cabina, care era extrem de avariată. Un alt automobilist i-a spus românului că simte mirosul de gaz. Pregătit ca mecanic de camion, a tăiat rapid cablurile bateriei, pentru a preveni producerea unei scântei și a deconectat conductele de combustibil.
Apoi l-a verificat pe șofer. „Fereastra era spartă și ușa zdrobită”, a spus el. Fața șoferului era acoperită de sânge și avea dificultăți de respirație. A fost strivit de volan. „I-am spus că totul va fi bine, să-și păstreze calmul și să respire. Am încercat să deschid ușa cu o bară de mână, dar ușa era complet comprimată.”, și-a amintit Ciorbă. A vorbit în continuare cu șoferul rănit, pentru a-l ține treaz, dar acesta și-a pierdut cunoștința de trei-patru ori.
Primii salvatori au sosit în 20 de minute, dar a durat mai mult de o oră pentru a scoate șoferul din camion. Între timp, Ciorbă a rămas acolo și a sunat la dispecerul firmei să transmită ce se întâmplă, astfel încât compania să poată informa familia cu privire la rănile șoferului și la ce spital a fost transportat cu avionul. Apoi s-a asigurat că TIR-ul și încărcătura sunt în siguranță, înainte să fie transportate de la locul impactului.
Șoferul român, de 9 ani în Canada
Mai târziu, mama șoferului rănit l-a contactat pe român pentru a-i mulțumi că i-a ajutat fiul. Iar la firmă, după o vreme, cei doi șoferi s-au întâlnit și au devenit prieteni buni.
Ciorbă spune că familia sa l-a crescut pentru a-i ajuta pe ceilalți aflați în nevoie. S-a mutat în Quebec din România acum nouă ani. A fost mecanic de camion, înainte de a se alătura C.A.T. Inc., acum trei ani, ca șofer.
Gestul său de pe autostradă i-a adus recunoașterea TCA, care i-a înmânat un certificat de „Înger”, o insignă, un abțibild și autocolante pe care să le pună pe camion. Angajatorul său a primit, de asemenea, un certificat prin care se recunoaște că șoferul român e înger de autostradă.
De la înființarea programului, în august 1997, aproape 1.300 de șoferi de camioane profesioniști au fost recunoscuți ca Highway Angels pentru amabilitatea, dedicarea și curajul exemplare pe care le-au manifestat în timpul jobului.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro