stationeaza uitat in „gara” Herastrau, asteptand sa fie scos la lumina de pe linia „moarta”. De mai bine de un deceniu, cei ce se plimba prin Parcul Herastrau pot vedea ramasitele acoperite de rugina, pline de mizerii, ale unei granituri vechi de tren. Doua vagoane cu tabla scorojita, odata vopsite in verde, fara geamuri si o batrana locomotiva cu aburi, a carei culoare initiala e greu de ghicit, zac printre buruieni. Etichetele metalice prinse de locomotiva care mergea candva pe drumuri de fier sapate in munti amintesc de legaturile ei cu CFR.
Garnitura fabricata la Sibiu, un fel de mocanita, era mijlocul de transport folosit de cei care locuiau in urma cu zeci de ani in asezarile din zona Agnita. inainte de a deveni o ciudatenie in peisajul parcului, trenul a fost la un pas de a ajunge la fier vechi cand nimanui nu i-a mai fost de folos. O vechitura care nu mergea cu mai mult de 30 de km/h. Dar fost salvat de „Iubitorii Locomotivelor cu Aburi” – o asociatie anonima.
De 12 ani, garnitura e in custodia Muzeului National al Satului „Dimitrie Gusti”, care are planuri mari cu el. „Facem studii pentru realizarea unei miniexpozitii cu piese care sa marcheze istoria transportului traditional. E vorba de carute, sanii cu talpi de lemn, droaga cu magar si chiar cosuri de nuiele. Vrem ca acestora sa li se adauge si gari, cantoane si trenuri vechi. Deocamdata nu sunt bani pentru restaurea acestui tren si pentru transportul sau, care implica utilaje grele, in zona in care va fi expus alaturi de celelalte piese de muzeu”, a declarat conf. univ. dr. Paula Popoiu, director in cadrul Muzeului Satului.