În aceste condiții, vatmanii sunt nevoiți să aprecieze ei viteza și să spere că nu depășesc limita pe segmentul Târgu Cucu – strada Gării pentru a nu fi sancționați.
Asta în condițiile în care doar la modelele noi kilometrajul este digital și funcționează. Restul, mai bine de jumătate din tramvaiele folosite de CTP Iași sunt modelele GT4, care au peste 60 de ani.
Mai există o problemă și pentru tramvaiele mai mari, inclusiv Pesa și Bozankaya, care au nevoie de o viteză mai mare de 10 kilometri pe oră pentru a urca pe strada Arcu. Astfel, vatmanii nu au cum să respecte niciodată limita pe porțiunea respectivă, dar riscă să fie sancționați.
Compania a decis că este suficient ca vatmanii să fie atenționați să respecte limita și că se pot ghida după panourile de pe strada Cuza Vodă, în ceea ce privește viteza de deplasare.
„Trebuie să respectăm limita de viteză, dar noi nici nu avem kilometraj la tramvai sau, care au, nu funcționează de mulți ani. Cum ar trebui să monitorizăm noi viteza în acest fel? Din Târgu Cucu până pe strada Arcu sunt 3 panouri care îți arată viteză, dar nu funcționează toate. Astfel, riscăm noi să fim amendați, în loc să repare tramvaiul”, a declarat un vatman din Iași pentru Bună Ziua Iași.
Un vatman de la CTP Iași a fost sancționat de conducere pentru faptul ca a depășit limita de viteză pe strada Cuza Vodă. Acesta a contestat sancțiunea și a menționat că nu putea să își regleze viteza, deoarece nu are kilometraj la vagon.
În final, CTP Iași a trebuit să îi achite 1.000 de lei vatmanului, reprezentând cheltuielile de judecată și anularea deciziei.
Vezi care e prezența la vot la alegerile parlamentare 2024 și ce candidați sunt pe listele partidelor!
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
NicolaeS • 01.11.2024, 13:43
Multa scoala are conducerea. Ar trebui pusi ei sa circule cu o anumita viteza si pentru fiecare diferenta ( in plus sau in minus ) sa li se diminueze salariul cu cate 10 % pe 6 luni.