Mergi direct la conținut »
Comerțul online, o afacere de 3,6 miliarde de euro pe an în România. Suntem mai avansați decât italienii sau grecii
Bani și Afaceri Libertatea > Ştiri > Bani și Afaceri > Comerțul online, o afacere de 3,6 miliarde de euro pe an în România. Suntem mai avansați decât italienii sau grecii

Comerțul online, o afacere de 3,6 miliarde de euro pe an în România. Suntem mai avansați decât italienii sau grecii

Comerțul online va atinge în acest an la 3,6 miliarde de euro, o creștere de 30% comparativ cu anul 2017, potrivit Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO). Peste 8,28 milioane de români au făcut cel puțin o dată achiziții online, reprezentând 38% din populație, procent mai mare decât în Italia, Grecia sau Portugalia. 

De Daniel Ionașcu,

Comerțul online, o afacere de 3,6 miliarde de euro în România. Suntem mai avansați decât italienii sau greciiConform INS, România are o populație de aproximativ 19,5 milioane de locuitori, dintre care 12,6 milioane se încadrează în categoria de vârstă 16 – 65 de ani, iar 11 milioane sunt utilizatori de internet.

Conform studiului Kantar Millward Brown, până în 2018, în România au fost înregistrați 8,28 milioane de e-shoppers. 38% dintre români au făcut cumpărături online cel puțin o dată, în ultimele 12 luni, iar acest procent este mai mare comparativ cu cel din alte țări europene precum Grecia (36%), Portugalia (36%), Italia (34%), Croația (29%) și Bulgaria (26%).

Numărul magazinelor online active din România s-a dublat de la 7.000 în 2017, la 14.000 în prezent.

Boom la magazinele online

Se estimează că în 2019 numărul acestora va crește cu aproximativ 7%, iar astfel vor fi 15.000 de magazine online active.

Cel mai mare potențial de creștere pentru anii următori îl au categoriile fashion, home&deco, jucării, casă și grădină, precum și produsele pentru copii, au un potențial de creștere ridicat în următorii ani.

Cel mai mare retailer online este eMag. Acesta este deținut de către grupul sud-african Naspers, iar directorul general Iulian Stanciu deține o participație minoritară.

Alți retaileri online cu vânzări semnificative sunt evoMAG, Cel.ro, Quickmobile sau Fashion Days.

Românii sunt mai pasionați de achizițiile online decât popoarele din zonă, vrând să fie în ton cu trendurile, potrivit datelor eMag.

Close
Închide
  Close