‘Diferenta dintre un barbat si un copil este data de pretul jucariilor lor’. Cugetarea este inscriptionata cu litere de-o schioapa pe o placuta metalica aflata la bordul unui Ford T Roadstar din 1928, proprietatea inginerului Mihai Dumitrescu. Prima masina din lume fabricata in serie este o bijuterie pe patru roti. Bucuresteanul se mandreste ori de cate ori iese cu ea la plimbare prin oras.
Dintotdeauna a simtit o atractie de neinfrant pentru vehiculele cu care se deplasau pe vremuri bunicii nostri. ‘Pentru ca imi doream foarte mult sa am si eu macar o masina veche, in 1980 am dat un anunt in ziar, vrand neaparat sa-mi cumpar una. Am fost sunat de un barbat, care, mai tarziu, a devenit prietenul meu. Avea doua Forduri pe care le daduse unui tip, in vederea restaurarii, si acela intentiona sa faca din doua, una. Le-am luat cu 40.000 de lei’, zice Mihai Dumitrescu.
Piesele sunt originale si comandate din SUA
‘Batranelele’ erau intr-o stare jalnica si nimeni nu si-ar fi imaginat ca ar putea fi aduse vreodata in stare perfecta de functionare. Inginerul Dumitrescu insa nu s-a lasat si s-a pus pe munca zdravana. Intai si intai, a procurat cateva cataloage cu piese de automobile de epoca, le-a comandat tocmai la Uzinele Ford, din SUA, si s-a pus pe treaba.
Acum, masinile sunt in perfecta stare de functionare.
La una dintre ele, Fordul negru-berlina, mai are insa putin de lucrat la interiorul in totalitate din lemn de stejar, servindu-se in acest scop de o fotografie drept model.
Cand scoate la plimbare Fordul T din ?T28, argintiu, nichelat, bucurestenii raman vrajiti. Masina pare o regina a soselelor, coborata din vremurile cand lumea parea mai buna, mai indragostita si mai putin vulgara. Inginerul a imprumutat automobilele si caselor de filme bucurestene, pentru realizarea unor scene din productiile romanesti. I-a fost teama insa ca nu cumva ‘domnisoarele’ lui sa fie zgariate sau prea dur folosite. Azi, Mihai Dumitrescu isi conduce Fordul argintiu prin traficul infernal din Capitala.